دنیس وانگ ( Dennis Hwang ) نام اصلیاش وانگ جونگ موک ( Hwang Jung-moak) جوانک 27 ساله از کره جنوبی، متولد شهر ناکس ویل در ایالت تنسی امریکا، زمانیکه تقریبا 5 سالش بود از آمریکا به زادگاهش شهر واچیون Gwacheon در کره جنوبی برگشت و شش سال دبستان را در مدرسه دولتی Gwacheon و دو سال بعدش را در دبیرستان Munwon در همان شهر گذراند. خودش میگوید که شیطنتهای دوران دبستان و دبیرستانش در کره جنوبی به او در خلق ایدههای لوگوهایی که برای گوگل میسازد کمک میکنند.
در سال 1992 پدرش برای انجام یک دوره تحقیقی به آمریکا رفت و دنیس و خانواده هم با او وارد آمریکا شدند. در شش ماه اول، دنیس حتی یک کلمه انگلیسی هم بلد نبود و نمیتوانست با همکلاسیها و معلمین ارتباط برقرار کند. او کم کم انگلیسی یاد گرفت. پدر مادرش به کره بازگشتند اما دنیس و برادرش برای ادامه تحصیل در آمریکا ماندند.
دنیس وانگ ( Dennis Hwang ) نام اصلیاش وانگ جونگ موک ( Hwang Jung-moak) جوانک 27 ساله از کره جنوبی، متولد شهر ناکس ویل در ایالت تنسی امریکا، زمانیکه تقریبا 5 سالش بود از آمریکا به زادگاهش شهر واچیون Gwacheon در کره جنوبی برگشت و شش سال دبستان را در مدرسه دولتی Gwacheon و دو سال بعدش را در دبیرستان Munwon در همان شهر گذراند. خودش میگوید که شیطنتهای دوران دبستان و دبیرستانش در کره جنوبی به او در خلق ایدههای لوگوهایی که برای گوگل میسازد کمک میکنند.
در سال 1992 پدرش برای انجام یک دوره تحقیقی به آمریکا رفت و دنیس و خانواده هم با او وارد آمریکا شدند. در شش ماه اول، دنیس حتی یک کلمه انگلیسی هم بلد نبود و نمیتوانست با همکلاسیها و معلمین ارتباط برقرار کند. او کم کم انگلیسی یاد گرفت. پدر مادرش به کره بازگشتند اما دنیس و برادرش برای ادامه تحصیل در آمریکا ماندند.
گوگل در اوایل، طراحی لوگوهایش را به هنرمندان خارج از مجموعه خود واگذار میکرد. در سال 2000، لری پیج و سرگی برین (بنیانگذاران گوگل) برای دستکاری و بهبود لوگوی چهارم جولای (روز استقلال امریکا)، از دنیس که رشته تحصیلیاش هنر و طراحی بود و بعنوان یک دانشجو گاهگاهی در گوگل هم بعنوان دستیار وب مستر و نگهداری سیستم کار میکرد خواستند تا بعنوان دستیار آرتیست، روی آن لوگو کمی کار کند. برین و پیج میخواستند که لوگوها یک اسانس و تم خودمانیتری داشته باشند و از آن حالت خشک و رسمی فاصله بگیرند. کار دنیس مورد توجه گوگل قرار گرفت و اولین لوگویی که مستقلا طراحی کرد برای بزرگداشت روز باستیل( فرانسه ) بود.
حروف "O" و "L" را ساده ترین، و اولین "G" در گوگل را سختترین حروف برای استفاده در طراحیهایش میداند و تابحال از حرف "E" ، بخاطر اینکه در آخر Google است کمترین استفاده را کرده. از "L" بعنوان چوب پرچم یا مشعل یا آدم برفی استفاده میکند. از "O" هم بیشتر بعنوان کدو تنبل روز شکرگزاری، کره زمین، مدال صلح نوبل و پرچم کره جنوبی استفاده کرده.
بخش هنری گوگل فقط یک کارمند دارد و آن هم دنیس است که در کنار شغل اصلیاش بعنوان وب مستر، لوگوها را هم طراحی میکند. لوگوهای دنیس را میلیونها بازدید کننده منتقد دنبال میکنند و هربار که لوگویی میکشد هزاران انتقاد و عیب و ایراد یا تشویق دریافت میکند.
لوگوهای گوگل را مدیران گوگل هر چند ماه یکبار به مناسبتهای مختلف سفارش میدهند و نهایتا این سرگی برین است که با خیره شدن به لوگو و دست به چانه، سبک سنگین طرحها را ارزیابی و تایید یا رد میکند.
البته دنیس برای طراحی لوگوهایی که جنبه خبری دارند (مثل سفر به سیاره مریخ) فقط چند ساعت وقت دارد و برای دیگر لوگوها چند روز یا ماه ...
لوگوهای مخصوص هر فرهنگ یا کشور را اکثرا فقط در سرچ باکس (دومین) ویژه همان کشور نمایش میدهند و کاربران سایر کشور/فرهنگها نمی توانند آن را ببینند. مثلا لوگوی نوروز را تقریبا فقط فارسی زبانها میبینند.
ویژگی اصلی لوگوها همانا خودمانی بودن و القای این احساس به بیننده است که صرفا، نه با یک کامپیوتر و ماشین، بلکه با آدمهایی از جنس خودشان طرفند.
همچنین اگر شما نیز علاقهمند به دانلود تمامی لوگوهای گوگل هستید، میتوانید این مجموعه را دانلود نمایید.
تبلیغات میان متنی
سئو سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین تبلیغات گوگل از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است. طراحی وب سایت یکی از ضرورت های انکار نشدنی برای رشد کسب و کارها به حساب می آید. همچنین بعد از اتمام پروژه طراحی سایت شما به خدمات سئو و تبلیغ گوگل نیاز خواهید داشت. همچنین طراحی اپلیکیشن موبایل را با به روز ترین تکنولوژی کد نویسی دنیا را از پیام آوا بخواهید.
تبلیغات میان متنی
پا نوشت
طراحی سایت ، طراحی سایت اصفهان ، طراحی سایت شیراز ، طراحی سایت رشت ، طراحی سایت کرج ، طراحی سایت مشهد ، طراحی سایت یزد ، طراحی سایت کرمان ، طراحی سایت تبریز
پادکست که به فارسی «پادپخش» هم نامیده میشود در واقع همان وبلاگ صوتی (یا تصویری) است. اندیشههایی که این بار به جای نوشته شدن، صوت یا تصویر میشوند، سپس از طریق اینترنت به دستگاههای پخش صدای کاربران منتقل شده و سر آخر شنیده یا دیده میشوند. در واقع بیشتر آنان وبلاگهای صوتی هستند، که از جهاتی شبیه رادیو هستند و امکان شنیدن فایلهای صوتی رابه شکلی متفاوت به مخاطبان نشان میدهد. یکی از نکات اصلی پادکست که آن را از رادیو یا تلویزیون متمایز میسازد این است که اینجا کاربر است که محتوا را انتخاب میکند. لذا تولیدکنندگان محتوا عملاً برای تولید محتوای مناسب با یکدیگر وارد رقابت میشوند. رقابتی که نتیجه آن تولید محتوای بهتر است.
پادکست که به فارسی «پادپخش» هم نامیده میشود در واقع همان وبلاگ صوتی (یا تصویری) است. اندیشههایی که این بار به جای نوشته شدن، صوت یا تصویر میشوند، سپس از طریق اینترنت به دستگاههای پخش صدای کاربران منتقل شده و سر آخر شنیده یا دیده میشوند. در واقع بیشتر آنان وبلاگهای صوتی هستند، که از جهاتی شبیه رادیو هستند و امکان شنیدن فایلهای صوتی رابه شکلی متفاوت به مخاطبان نشان میدهد. یکی از نکات اصلی پادکست که آن را از رادیو یا تلویزیون متمایز میسازد این است که اینجا کاربر است که محتوا را انتخاب میکند. لذا تولیدکنندگان محتوا عملاً برای تولید محتوای مناسب با یکدیگر وارد رقابت میشوند. رقابتی که نتیجه آن تولید محتوای بهتر است.
به طور کلی گسترش اینترنت و فراگیر شدن دستگاههای پخش صدای دیجیتالی – همانها که به MP3 Palayer معروفند - از اصلیترین عوامل رشد فزاینده تولید و کاربرد پادکست هستند. از سوی دیگر، هم اینک اکثر گوشیهای موبایل، این دو بستر اصلی پادکست، یعنی اینترنت و دستگاه پخش صدا را در خود دارند. وجود 2/3 میلیارد مشترک تلفن همراه در جهان و پیشبینی افزایش یک میلیارد مشترک دیگر تا سال آینده، خبری نیست که «پادکستر»ها بتوانند به سادگی از کنارش بگذرند.
اما در کنار موج جهانی «پادکستینگ»، ایران امروز بیش از همیشه تشنه این پدیده نوپا ولی قدرتمند است.
-در ایران ضریب نفوذ تلفن همراه بالا است و عملاً بیش از 30 میلیون ایرانی در هر لحظه از شبانه روز، یک دستگاه پرقدرت تلفن همراه- که تنها یکی از توانایی هایش پخش صدا است - را با خود حمل میکنند. دستگاهی که متاسفانه هنوز به علت عدم فراگیر شدن GPRS خیلی برای اتصال به اینترنت استفاده نمیشود.
-ضریب نفوذ 28 درصدی اینترنت در میان ایرانیان هرچند زیاد نیست، اما برای «پادکستینگ» قابل قبول است. امروزه 18 میلیون ایرانی از روشهای مختلف، خود را به اینترنت میرسانند.
-متاسفانه با آنکه بیش از 80 درصد ایرانیان باسواد هستند اما به طور متوسط روزانه حدود 2 تا 10 دقیقه از وقتشان را صرف مطالعه میکنند. حقیقت این است که فرهنگ غالب در جامعه ما، فرهنگ شنیداری است. در جامعه ما «قصه شنیدن» جایگاهی ویژه دارد.
-معضل ترافیک خصوصاً در کلانشهرها باعث شده بسیاری از ایرانیان چندین ساعت از روز خود را در ماشین و در ترافیک سپری کنند. این اتلاف وقت هرروزه، بهترین فرصت را برای «شنیدن» فراهم میآورد.
همه آنچه گفته شد، یعنی آنکه جامعه ایران آماده پادکست است. کافی است پادکست مورد علاقهتان را از اینترنت دریافت کنید، آن را به دستگاه پخش صدایتان - که احتمالاً همان گوشی تلفن همراهتان است - منتقل کنید و در لحظه لحظه شلوغی ترافیک از فرهنگ شنیداریتان کمال استفاده را بکنید، هرچند هنوز بر سر اینکه «کتاب صوتی» هم پادکست محسوب میشود یا نه بحث است، اما به هر حال کاربرد هر دو بیاندازه شبیه است. پادکست میتواند کمک کند که مردم ایران به جای کتابی که نمیخوانند، لااقل کتاب «بشنوند».
تولید پادکست، ساده و ارزان است و ایران تشنه پادکست است. باید در مورد پادکست گفت و نوشت، تا هم بیشتر تولید شود و هم بیشتر استفاده شود.
پا نوشت:
4. طراحی سایت
5. سئو سایت
6. سئو
امروزه علم طراحی و مدیریت وب سایتها جز یکی از پایههای اصلی رشته کامپیوتر به حساب میآید. طراحی سایت های بزرگ از طراحی یک نرم افزار هم میتواند مشکلتر باشد به این دلیل که در برنامه نویسی وب، باید در مورد طراحی گرافیکی سایت ها هم اطلاعاتی داشته باشید. بعد از طراحی و آمادهسازی وب سایت، شما باید در زمینه طراحی و مدیریت سرورها و شبکهها هم اطلاعاتی کسب کنید تا بتوانید سایت خود را مدیریت نمایید. در زمینه مباحث طراحی وب کتابها و مدارک زیادی وجود دارد. در بین این مجموعههای آموزشی سری مدارک CIW کاملترین و قویترین مجموعه را فراهم کرده که در این مطلب بیشتر در مورد این موسسه و مدارک آن صحبت خواهیم کرد.
کلمه CIW مخفف Certified Internet Web است که نام گروهی از طراحان وب بوده که در دهه 1990 این موسسه را تاسیس کردند و به سرعت جایگاه خود را میان شرکتهای بزرگ پیدا کردند. استقبال از این مدارک به گونهای بوده که این موسسه تا سال 1997 حدود 145000 مدرک را به دانشجویان خود داده است.
امروزه علم طراحی و مدیریت وب سایتها جز یکی از پایههای اصلی رشته کامپیوتر به حساب میآید. طراحی سایت های بزرگ از طراحی یک نرم افزار هم میتواند مشکلتر باشد به این دلیل که در برنامه نویسی وب، باید در مورد طراحی گرافیکی سایت ها هم اطلاعاتی داشته باشید. بعد از طراحی و آمادهسازی وب سایت، شما باید در زمینه طراحی و مدیریت سرورها و شبکهها هم اطلاعاتی کسب کنید تا بتوانید سایت خود را مدیریت نمایید. در زمینه مباحث طراحی وب کتابها و مدارک زیادی وجود دارد. در بین این مجموعههای آموزشی سری مدارک CIW کاملترین و قویترین مجموعه را فراهم کرده که در این مطلب بیشتر در مورد این موسسه و مدارک آن صحبت خواهیم کرد.
کلمه CIW مخفف Certified Internet Web است که نام گروهی از طراحان وب بوده که در دهه 1990 این موسسه را تاسیس کردند و به سرعت جایگاه خود را میان شرکتهای بزرگ پیدا کردند. استقبال از این مدارک به گونهای بوده که این موسسه تا سال 1997 حدود 145000 مدرک را به دانشجویان خود داده است.
در ابتدا پایه کار این گروه بر این اصل بنا شده بود که هیچ برنامه خاصی را آموزش نمیدادند چون با این کار خود را فقط به یک محصول منحصر میکردند. اما اکنون دورههای نحوه مدیریت وب، زبانهای برنامه نویسی تحت وب و نحوه مدیریت سرور در حال برگزاری است. در حال حاضر شرکتهای IBM ، Novell ، HP و Intel با این موسسه همکاری میکنند و برای استخدام در این شرکتها مدرک موسسهCIW را نیاز دارید.
در این سیستم آموزشی شما ابتدا باید یک سری مبانی شبکه و ساختار وب را بگذرانید تا بتوانید گرایش خود را انتخاب کنید. با قبول شدن در آزمون مبانی به شما مدرک CIW Associate اعطا میشود که در مرحله بعد شما گرایش مورد علاقه خود را انتخاب میکنید و دورههای مربوط به هر کدام را میگذرانید تا در پایان به شما مدرک CIW Master داده شود که بالاترین سطح مدرک این موسسه است. در زیر نمودار دورهها و گرایشهای این موسسه آمده است.
همان طور که در نمودار روبرو مشاهده میکنید مدرک CIW Master دارای 4 گرایش است که در ادامه درباره هر کدام بحث خواهیم کرد اما قبل از آن این نکته لازم به ذکر است که زمانی که شما مدرک CIW Associate را دارید با قبول شدن در هر یک از دورهها به شما مدرک CIW Professional اعطا میشود. به طور مثال در گرایش design شما در صورت قبولی در آزمون site design، مدرک professional آن دوره را دریافت خواهید کرد.
گرایشهای مدرک CIW Master عبارتاند از:
Designer: در این گرایش دانشجو ابتدا دوره طراحی سایت میگذراند که در آن روش طراحی سایت با برنامههای Flash و Dreamweaver و بعد از آن مبانی پایه scripting language را فرا میگیرد. این گرایش دارای 2 آزمون است.
Administrator: در این گرایش دانشجو با نحوه مدیریت سرورها و بعد از آن با ساختار شبکههای بزرگ و در آخر با نحوه ایجاد امنیت برای شبکه و سایت آشنا میشود. این گرایش 3 آزمون دارد.
Web Site Manager: در این دوره دانشجو هم یک دوره طراحی سایت میخواند و هم یک دوره مدیریت سرور و در پایان در یک دوره با زبانهای برنامه نویسی تحت وب آشنا میشود. این دوره 4 آزمون دارد که هر کدام از دورههای site designer و server administrator یک آزمون و دوره web language دو آزمون دارد.
Enterprise Developer: این مدرک که کاملترین مدرک CIW است از 4 دوره تشکیل شده است. در ابتدا دانشجو با مبانی زبانهای برنامهنویسی تحت وب آشنا میشود و در ادامه یک دوره طراحی نرم افزار میخواند و بعد یک دوره کامل زبان JAVA را آموزش میبیند و در پایان با پایگاه دادهها و شبکههای بزرگ بیشتر آشنا میشود. این دوره 6 آزمون دارد که دوره web language دو آزمون و بقیه دورهها هر کدام یک آزمون دارند.
در پایان این نکته قابل ذکر است که این مدارک دقیقا مانند مدارک سیسکو به صورت غیر حضوری آزمون گرفته میشود و برای آزمون دادن باید در یکی از دو مرکز آزمون VUE و یا Prometric ثبت نام کنید.
تبلیغات درون متنی/
اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند. پیام آوا بهترین خدمات طراحی سایت تهران را به شما عرضه می کند. همچنین طراحی اپلیکیشن موبایل را با به روز ترین تکنولوژی کد نویسی دنیا را از پیام آوا بخواهید.
تبلیغات درون متنی
پا نوشت
طراحی سایت ، طراحی سایت اصفهان ، طراحی سایت شیراز ، طراحی سایت رشت ، طراحی سایت کرج ، طراحی سایت مشهد ، طراحی سایت یزد ، طراحی سایت کرمان ، طراحی سایت تبریز
در حال حاضر اکثر کاربران اینترنت، نام فایرفاکس، مرورگر محبوب وب را شنیدهاند و با یکبار استفاده آن را جایگزین اینترنت اکسپلورر کرده اند. این مرورگر فوق العاده که از نظر سرعت و امنیت نسبت به IE برتر است در داخل خود ترفندهایی نهفته دارد. در این ترفند قصد داریم به معرفی 12 راه برای استفاده بهتر و بهینه تر از قسمتهای مختلف فایرفاکس بپردازیم که این مرورگر را پیش از پیش کاربردیتر میکند.
در حال حاضر اکثر کاربران اینترنت، نام فایرفاکس، مرورگر محبوب وب را شنیدهاند و با یکبار استفاده آن را جایگزین اینترنت اکسپلورر کرده اند. این مرورگر فوق العاده که از نظر سرعت و امنیت نسبت به IE برتر است در داخل خود ترفندهایی نهفته دارد. در این ترفند قصد داریم به معرفی 12 راه برای استفاده بهتر و بهینه تر از قسمتهای مختلف فایرفاکس بپردازیم که این مرورگر را پیش از پیش کاربردیتر میکند.
1- فضای نمایش بیشتر
آیکونهای موجود در نوار ابزار را کوچکتر کنید. به این آدرس بروید. View > Toolbars > Customize و “Use small icons ” را تیک بزنید.
2- کلمات کلیدی هوشمند
به وسیلهی این ترفند میتوانید موتور جستوجوی دلخواه خود را به موتورهای جستوجوی فایرفاکس اضافه کنید. بر روی موتور جستوجوی دلخواهتان راست کلیک و گزینهی” Add a Keyword for this search ” را انتخاب کنید.
بعد یک اسم و یک کلمهی کلیدی به آن بدهید. ( به عنوان مثال من جعبهی سرچ سایت mashable را در نظر میگیرم و نام آن را mashable و کلمهی کلیدی را هم mash انتخاب میکنم. ) حال برای سرچ کلمهی iphone در سایت mashable کافی است در نوار آدرس فایرفاکس “mash iphone ” را تایپ کنم و دکمه Enter را بزنم. به همین سادگی میتوانید موتورهای جستوجوی دیگری را نیز به فایرفاکس اضافه کنید.
بیشتر بخوانید: طراحی سایت تهران طراحی سایت اختصاصی قیمت طراحی سایت
3- میانبرهای صفحه کلید
یادگیری این میانبرها شاید وقت زیادی بگیرد. ولی وقتی آنها را فرا بگیرید، گشتوگذار شما در اینترنت سریعتر میشود. لیست زیر پرکاربردترین میانبرها را شامل میشود.
اسکرولبار ( page down و page up )
جستوجو ( Ctrl+F ) یا ( F3 )
جستوجوی سریع ( / )
پیدا کردن مورد بعدی ( Alt+N ) یا ( Ctrl+G )
اضافه کردن به بوکمارک ( Ctrl+D )
ایجاد تب جدید ( Ctrl+T )
باز کردن آخرین تب بسته شده ( Ctrl+Shift+T )
رفتن به قسمت جستوجو ( Ctrl+K )
رفتن به نوار آدرس ( Ctrl+L )
بزرگ کردن اندازهی متن ( Ctrl+= )
کوچک کردن اندازهی متن ( Ctrl+- )
بستن تب ( Ctrl+W )
بارگذاری مجدد ( F5 )
نمایش به صورت تمام صفحه ( F11 )
رفتن به صفحهی خانه ( Alt+Home )
باز کردن صفحه ی جدید (ctrl+n)
رفتن به نوار آدرس (ctrl+n یا F6)
بازگشت به صفحه قبل (alt+left arrow)
رفتن به صفحه بعدی (alt+right arrow)
مشاهده source صفحه (ctrl+u)
مشاهده تاریخچه مرور سایتها (ctrl+h )
پرینت (ctrl+p)
4- تکمیل آدرس به صورت خودکار
یک میانبر دیگر که کاربرد آن به مانند میانبرهای بالا رایج نیست. در نوار آدرس ( Crtl+L )، نام سایت را بدون ” WWW ” و
” com. ” تایپ کنید. سپس Ctrl+ Enter را فشار بدهید. قسمتهای پرنشده به صورت خودکار نوشته میشوند. برای ” net. ” از Shift+Enter و برای ” org. ” از Ctrl+Shift+Enter استفاده کنید.
5- حرکت در بین تبها
به جای استفاده از ماوس برای انتخاب تبها، میتوانید از صفحه کلید استفاده کنید.
رفتن به تب بعدی ( Ctrl+Tab ) یا ( Ctrl+ page down )
رفتن به تب قبلی ( Ctrl+Shift+Tab ) یا ( Ctrl+page up )
رفتن به تب موردنظر بوسیلهی انتخاب شمارهی آن ( Ctrl+1-9 )
6- میانبرهای ماوس
بازکردن در یک تب جدید ( کلیک وسط بر روی لینک ) یا ( کلیک چپ+Ctrl )
صفحهی قبلی ( Shift+Scroll down )
صفحهی بعدی ( Shift+Scroll up )
بزرگ کردن اندازهی متن ( Ctrl+Scroll down )
کوچک کردن اندازهی متن ( Ctrl+ Scroll up )
بستن تب ( کلیک وسط بر روی تب )
7- پاک کردن آیتمها از history نوار آدرس
فایرفاکس میتواند به صورت خودکار، URL هایی را که قبلا بازدید کردهاید، نشان دهد. اما شاید شما نخواهید این URLها نشان داده شوند. به نوار آدرس بروید. بر روی زبانهی کوچک سمت راست آن کلیک کنید. بوسیلهی کلیدهای جهتدار صفحه کلید، URL مورد نظر خود را انتخاب و توسط دکمهی delete، آن را حذف کنید.
8- User chrome
اگر از ظاهر و امکانات فایرفاکس خود خسته شدهاید، میتوانید بوسیلهی ساختن UserChrome.css ، تغییراتی در فایرفاکس ایجاد کنید. البته کار با آن کمی پیچیده است.
9- about:config
مکان اصلی برای ایجاد تغییر در فایرفاکس که کار با آن خیلی هم پیچیده نیست. شما میتوانید با تایپ about:config در نوار آدرس به این صفحه بروید. این قسمت تا حدودی شبیه ساختار رجیستری ویندوز میباشد و از 4 شاخه تشکیل شده است:
Prefrence Name :این قسمت همان طور که از ظاهرش پیداست نام دستور العمل را یدک میکشد.
Status : اینجا وضیعت دستور العمل را نشان میدهد که اگر بر روی Default تنظیم شده باشد به این معناست که در حالت پیش فرض قرار دارد و در صورتی که بر روی User Set تنظیم شده باشد مشخص کننده این است که کاربر تغییری در آن ایجاد کرده.
الف - boolean : که حالت false و true رو معرفی میکند.
ب-integer : که مقادیر عددی رو دریافت میکند.
ج- string : که مقادیر رشته ای رو دریافت میکند.
شاخه آخر هم value هست که مقدار دستورالعمل رو نشان میدهد که ارتباط مستقیم با حالت type دارد.
لازم به ذکر است که اغلب اضافه شوندهها در این قسمت دارای Option هستند. پس ممکن است بعضی مقادیر به دلیل نصب اضافه شوندهای(Extention) در یک مرورگر باشد.
10- به سایتی دلخواه در بوکمارک(BookMark) یک کلمهی کلیدی اضافه کنید
دسترسی به سایتهای موجود در BookMark بوسیلهی این ترفند سریعتر میشود. بر روی سایتی در BookMark راست کلیک و Properties را انتخاب کنید و در کادر باز شده، فیلد keyword را با یک کلمهی کلیدی پر کنید. حالا شما میتوانید این کلمهی کلیدی را در نوار آدرس تایپ کنید و به سرعت وارد سایت مورد نظر شوید.
11- میزان استفاده از RAM
اگر فایرفاکس قسمت زیادی از حافظه کامپیوتر را اشغال میکند، میتوان آن را محدود کرد. به about:config بروید. ” browser.cache ” را در قسمت F,i,l,t,e,r تایپ و ” browser.cache.disk.capacity “را انتخاب کنید. به طور پیشفرض بر روی 50000 تنظیم شده است. اما شما میتوانید آنرا متناسب با مقدار حافظهی کامپیوتر خود، کاهش دهید. اگر حافظهی رم شما بین 512MB تا 1GB است، 15000 را امتحان کنید.
12- جابهجایی یا حذف دکمهی Close Tab
آیا شما به ندرت بر روی دکمهی Close موجود بر روی تبهای فایرفاکس کلیک میکنید؟ شما میتوانید آنها را جابهجا و یا حذف کنید. دوباره به about:config بروید. ” browser.tabs.closeButtons ” را جستوجو و باز کنید. کاربرد مقدارها در زیر آمده است.
0 : دکمه Close را فقط بر روی تب فعال نشان میدهد.
1 : (پیشفرض) دکمه Close را بر روی تمام تبها نشان میدهد.
2 : دکمهی Close را نشان نمیدهد.
3 : یک دکمهی Close در انتهای نوار تبها نشان میدهد.
پا نوشت:
1. سئو سایت
2. سئو
5. طراحی سایت
6. سئو سایت
7. سئو
11. طراحی سایت تهران
12. طراحی سایت
13. سئو سایت
14. سئو
15. طراحی وب سایت