برندهای متفرقه یا تقلبی
تمایل مردم برای استفاده از محصولات با کیفیت این تمایل را در برخی افراد ایجاد کرده تا با دادن اطلاعات غلط در رابطه با محصولات خود زمینه کلاه برداری از مشتری و فروش های پر سود تر را ایجاد کنند. اصطلاح برند متفرقه در رابطه با برندهایی استفاده می شود که فاقد شهرت یا اعتبار جهانی هستند ومعمولا توسط وارد کننده و در ایران ایجاد شده اند. این برندها گاهی در ایران با توجه به تبلیغات گسترده با استقبال زیادی هم رو به رو می شوند.خرید دوربین متفرقه چه اشکالی دارد؟
خرید هیچ محصول متفرقه ای به خودی خود مشکلی ندارد. این محصولات حتی می توانند کیفیت نسبی خوبی هم داشته باشند. اما چند نکته در رابطه با این محصولات وجود دارد:- گرچه خرید محصول متفرقه به خودی خود اشکالی ندارد اما خرید آن به جای محصول اصلی و پرداخت هزینه زیاد بابت آن کاری کاملا اشتباه است. این محصولات را معمولا می توانید با کمی تحقیق به قیمتی بسیار ارزان تر بخرید.
- این محصول فاقد پشتیبانی فنی است. گرچه ممکن است محصول دارای گارانتی باشد اما هیچ گونه پشتیبانی فنی شامل ارائه نرم افزارهای به روز شده، اطلاعات نصب و عیب یابی و ... برای شما در دسترس نخواهد بود.
- محصولات متفرقه ممکن است در ظاهر به خوبی کار کنند اما معمولا دارای نقص های امنیتی و نرم افزاری جدی هستند که استفاده از آنها را برای کاربری های حساس کاملا غیر منطقی می کند.
- امکان استعلام کیفیت یا قیمت این محصولات برای شما تقریبا غیر ممکن خواهد بود و این موضوع احتمال کلاه برداری را افزایش خواهد داد.
- شرکت های گارانتی کننده محصولات متفرقه معمولا از اعتبار کمتری برخوردارند و احتمالا بی اعتبار شدن گارانتی این محصولات هم بسیار بالاتر است.
چطور برندهای متفرقه را شناسایی کنم؟
با وجود پیشرفته شدن روش های کلاه برداری هنوز روش های ساده ای برای شناسایی محصولات متفرقه وجود دارد. یکی از بهترین این روش ها تحقیق اینترنتی در رابطه با محصولات است.در گذشته کمتر برند متفرقه ای دارای وب سایت و اطلاعات محصولات بود اما متاسفانه با پیشرفت روش های ایجاد برند، شرکت های ایجاد کننده این برندها به فکر پیشرفته کردن روش های خود افتاده و برای برندهای خود وبسایت هایی هم ایجاد کرده اند که به نوعی نمایش دهنده اعتبار محصولات آنها باشد. از همین رو بررسی نام برند در اینترنت ممکن است شما را وبسایت تقلبی ایجاد شده برای برند منتهی کند.