مجله تکنولوژِی / صنایع حفاظت تصویری / دوربین مدار بسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژِی / صنایع حفاظت تصویری / دوربین مدار بسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

نام دامنه برای وبسایت های موفق


در این مقاله میخواهیم با هم انواع روش ها و راهکار های انتخاب نام دامنه یا وب سایت را بررسی می کنیم . در این انتخاب شما چند راهکار پیش رو دارید که هر کدام مزیت ها و معایبی دارند که در زیر به آن می پردازیم.اگر قصد کرده اید استارت آپ ی را شروع کنید و یا وب سایتی برای خود و برند خود بسازی ، قبل از هر کاری بهتر است کمی اطلاعات جمع کرده و در انتخاب نام دامنه عجله نکنید.

 

حالا با هم انواع روش ها و راهکار های انتخاب نام دامنه یا وب سایت را بررسی می کنیم . در این انتخاب شما چند راهکار پیش رو دارید که هر کدام مزیت ها و معایبی دارند که در زیر به آن می پردازیم.

نام دومین یا دامنه شما باید همان نام وب سایت شما باشد یا خیر ؟
مشخص کردن نام وب سایت شما کار راحت و واضحی به نظر می رسد، اما بسیاری از وب سایت ها هم نام Domain خود نیستند حتی وقتی که وب مستر خود بخواهد نام سایت را انتخاب نماید. هم اسم بودن سایت با دامین حائز اهمیت است . این به خاطر مسئله ساده ای است که هر وقت افراد به وب سایت شما فکر می کنند نام آن را به یاد می آورند. اگر نام شما همان URL(یعنی آدرس اینترنتی) باشد آنها خودبخود می دانند که باید به کدام سایت مراجعه کنند. برای مثال وقتی افراد به سایت 
banisite.com توجه می کنند نیازی به تفکر در مورد آدرس وب سایت ندارند و می دانند با وارد کردن banisite.com می توانند به این سایت وارد شوند زیرا نام سایت همان URL است.
تصور کنید که مثلا تجارت شما “Amini” نام دارد اما کسی دیگر این دامنه را خریداری کرده است. به جای این دومین شما باید نامی عجیب مانند “MYbusiness.com” را انتخاب کنید. حالا اگر مشتری شما نام Amini را به یاد آورده و “http://amini.com/” را تایپ می کند. آنها سر از وب سایت رقیب وب سایت شما سر در می آورند. شما یکی از مشتریان خود را از دست داده اید.
در دنیای مدرن اینترنت و جایی که افراد به صورت خودبه خود در اینترنت به دنبال اطلاعات هستند ، داشتن دامنه ای که نماینده و هم نام تجارت شما و سایت شماست ارزش زیادی دارد. مشتریان و بازدیدکنندگان شما تنها مطالب محدودی را حفظ می کنند. به علاوه شما فکر نمی کنید از بین این همه اطلاعات موجود حفظ کردن URL نامربوط آن هم به زبان انگلیسی برای بسیاری از افراد ساده است .تنها افرادی می توانند نام شما را به راحتی حفظ کنند که رقبای شما هستند و می خواهند قیمت های شما را تحت نظر بگیرند.

article_image_one_62.jpg

حال اگر نتوانید نام دامنه را با نام سایت خود یکسان کنید چه؟

این مسئله بسیار به تعهد شما نسبت به انتخاب نام یکسان بستگی دارد. اگر شما برندی از قبل تشکیل داده اید و آن برند معروف شده است ، احتمالا نمی خواهید به راحتی از نام برند و نام شرکت بگذرید زیرا نمی توانید نام دامنه یکسان داشته باشید. از همه چیز گذشته زمان و هزینه زیادی برای ایجاد نام برند صرف شده است. اگر این طور شود ، شما باید تلاش کنید نام دامنه را از مالک فعلی آن بخرید. شما باید مالک آن را پیدا کرده و با وی تماس بگیرید و ببینید آیا مایل به فروش دامنه هست یا خیر. احتمالا آنها در ازای دریافت هزینه قبول می کنند دامنه خود را بفروشند. این یک تجارت است ناراحت نشوید شاید امروز مجبور شوید تا میلیون ها تومان هزینه کنید. چند روز پیشتر مجبور شدم برای یکی از مشتریان یک دامنه خاص رو که نام برند ایشان بود ۱۸ میلیون تومان بخرم ! بعضی وقتها شما مجبورید.
البته اگر مجبور به خرید نام خاصی شدید حتما با مشاور طراحی وب سایت و بازاریابی اینترنتی خود درخواست کنید تا با آقای دلال دامنه ارتباط بگیرد. دلال های دامنه اگر متوجه بشوند که شما به این دامنه نیاز دارید و صاحب برندی هستید که منطبق با نام دامنه است حتما با قیمت ضرب در ۴ مواجه خواهید شد.
از طرف دیگر اگر شما به تازگی کار خود را شروع کرده اید بهتر است از روش های ارزان تر برای بدست آوردن نام دومین استفاده کنید و سپس وب سایت خود را نام گذاری کنید. یعنی بعد از خرید دامنه نام وب سایت را مشخص کنید. مطمئنا این روش توانایی شما در انتخاب نام ها را محدودتر می کند اما اگر نمی خواهید در اینترنت شکست بخورید باید چنین روندی را دنبال کنید، فعلا سرمایه زیادی ندارید !

نام های ژنریک بهتر هستند یا نام دامنه هم نام با برند؟

افراد زیادی وجود دارند که فکر می کنند نام دومین باید اسم های ژنریک مانند “banisite.com” یا “cars.com” باشد. نام های ژنریک بسیار گران بوده و هزینه های زیادی برای خریداری کردن آنها صرف می شوند. اما برای مثال اگر شما به دنبال خرید ماشین باشید احتمالا نام چندین برند را در ذهن خود داشته و هر چیزی که راحت تر قابل حفظ کردن باشد زودتر به ذهن شما می رسد و شما چیزهایی مانند “generalmotors.com” یا “toyota.com” را سرچ می کنید.
به همین دلیل من فکر می کنم که نام دومینی که با برند شما همخوانی داشته باشد اهمیت بیشتری نسبت به نام های ژنریک دارد. همان نامی که برای تبلیغ کردن محصولات شما بکار می رود نامی است که شما برای دامنه به آن نیاز دارید زیرا این اولین چیزی است که افراد به دنبال آن می گردند. این نام بسیار راحت تر نیز حفظ می شود و کاربر اول به دنبال این نام می گردد.

اسم های طولانی یا کوتاه؟
نام های دامنه می توانند تا ۶۷ حرف داشته باشند. اگر نام تجارت و کسب و کار شما “شرکت کتاب و فیلم امیری” است لازم نیست “AmiriVideosAndBooks.com” را ثبت کنید . بهتر است از “AVAB.ir” استفاده نمایید و در وب سایت و یا لوگو توجیح نمایید.
با توجه به این جمله به نظر می رسد که در مورد کوتاه یا بلند بودن نام، بحث های زیادی وجود داشته باشد. بعضی افراد بیان می کنند که نام های کوتاه راحت تر در ذهن می مانند و راحت تر تایپ شده و کمتر اشتباه صورت می گیرد: برای مثال ” getbook.ir” بسیار راحت تر از “AmiriVideosAndBooks.com”تایپ شده و کمتر به اشتباه تایپ می شود.
سایر افراد بیان می کنند که هر چه نام دومین طولانی تر باشد حافظه انسانی راحت تر و درست تر آن را حفظ می کند – برای مثال ” gaepw.com” ترتیبی از حروف نامربوط است که یاد گرفتن تایپ کردن درست آنها سخت است در حالی که اگر کلمه گسترش پیدا کرده و ” GetAnEconomicallyPricedWebsite.com ” وارد شود با وجود طولانی بودن بهتر می توانیم نام دومین را حفظ کنیم.
بعضی از این جملات واقعا آکادمیک هستند. پیدا کردن نام های دامنه معنادار کوتاه واقعا مشکل است. مطمئنا نام دومین هایی مانند getit.com و good.com از خیلی وقت پیش فروخته شده اند. البته اگر توانستید نام دومین مختصر و مفید پیدا کنید کلید موفقیت مطمئن شدن از معنادار بودن حروف است.
نام های دامنه بزرگ که کلمات کلیدی سایت شما در آن دیده می شود نیز مفید هستند زیرا موتورهای جست و جو رتبه بهتری به آنها می دهند. ( البته در این قضیه با متخصص سئو مشورت کنید . کار خطرناکی است و حرفه ای گری نیاز دارد ) البته بهتر است از نام هایی که بیشتر از ۶۷ حرف هستدن خودداری شوند. علاوه بر این مشکل واضح است که چنین نام هایی قابل حفظ کردن نیستند احتمال خطا تایپ کردن این نام ها نیز بسیار زیاد است.

شرکت طراحی وب سایت      طراحی وب سایت شرکتی

نام های دارای خط فاصل

آیا می توان از نام های مقطع و با استفاده از خط فاصله استفاده کرد؟ شما باید فواید و ضررهای چنین نام هایی را در نظر بگیرید:

ضررها
• در زمان تایپ کردن نام به راحتی خط فاصله فراموش می شود. بسیاری از کاربرها عادت دارند چیزهایی مانند freewebsitedesigner.ir را تایپ کننده تا اینکه بنویسند free-website-designer.ir . آنها احتمالا خط فاصله را فراموش کرده و از سایت رقیب شما سر در می آورند.
 وقتی افراد به صورت شفاهی سایت شما را به دوستان خود معرفی می کنند، اکثر اوقات بیان نمی کنند که در آدرس سایت خط فاصله بکار رفته است. به همین دلیل به راحتی مشتریان احتمالی شما به سایت رقیب مراجعه خواهند کرد.

فواید
• موتورهای جست و جو می توانند کلمات کلیدی را بهتر تشخیص داده و در نتایج جست و جو رتبه بالاتری کسب کنید.
• اسامی بدون خط فاصله احتمالا سخت تر حفظ می شوند. در نگاه اول افراد ممکن است کلمات جدا را تشخیص نداده و به همین دلیل کلمه برای آنها پیپچیده به نظر می رسد.
من فکر می کنم بهتر است از اسامی دارای خط فاصله استفاده نشود اما این مسئله به موقعیت و نام دومین شما بستگی دارد.

اسامی دامنه جمع – دارای کلمه THE و کلمه MY یا i

خیلی اوقات اگر نمی توانید نام سایت و دامنه دلخواه خود را خریداری کنید، یکی از روش های جایگزین انتخاب کردن نام هایی با اشکال چنین اشکالی است. برای مثال اگر نام دومین دلخواه شما website.com باشد شما می توانید از اشکال زیر استفاده کنید:
thewebsite.com
mywebsite.com
websites.com

حال این سوال پیش می آید که استفاده از چنین روش هایی درست است؟

نظر شخصی من این است که در زمان استفاده از این نوع اسامی دامنه حتما باید به یاد داشته باشید که وب سایت خود را با شکل کامل نام دامین ارتقا دهید. در غیر این صورت افراد چنین پیش وندهایی را فراموش می کنند. پس چنین خطری وجود دارد که مشتریان شما باز هم به سایت رقبا سر بزنند.
اما در مورد اسامی جمع اکیدا توصیه می کنم که از اسامی جمع استفاده نکنید زیرا میزان اشتباه گرفته شدن عدم استفاده از حرف S در پایان نام دومین از رایج ترین اشتباهات در زمان تایپ کردن محسوب می شود. نود درصد این نام ها اشتباه می شوند ولی آنها را بخرید.

طراحی پورتال   طراحی سایت فروشگاهی       

COM، ORG، NET، یا غیره؟

یکی از سوالات رایجی که من با آن روبرو می شوم ، این است که از کدام پسوند در نام سایت استفاده شود؟ جواب چنین سوالی مشخص نیست. اگر وب سایت یا تجارت شما جامعه ای محلی را شامل می شود مانند تجارت فست فود، پس بهتر است از دومین خاص با پسوند ایران استفاده کنید. یا اگر شما یک سازمان بین المللی هستید بهتر از است .org استفاده کرده و یا غیره. البته شما از داشتن دامنه محلی فواید زیادی کسب می کنید زیرا مردم کشور شما می دانند که با شرکت محلی سر و کار داشته و بیشتر تمایل به استفاده کردن از خدمات شما پیدا می کنند. اگر شما وب سایتی بین المللی دارید باید نکات زیادی را در انتخاب پسوند مد نظر داشته باشید. بعضی از این نکات به شرح زیر هستند:
تعداد زیادی از افراد فکر می کنند داشتن نام دومین دلخواه با پسوند های رایج و حتی پسوند کشور بهتر از انتخاب نام های دومین پیچیده با پسوند .com است. اما در زمان انتخاب پسوند کشورها چنین مشکلی وجود دارد که بعضی از مشتریان خارجی فکر می کنند سایت شما تنها در کشور شما خدمات رسانی می کند.
یکی دیگر از تفکرات رایج این است که .net و .org پسوندهای قابل استفاده در هر وب سایتی هستند. اما برای بعضی دیگر .org پس وند سازمان(organization) است. البته اکثر افراد از پسوند .com استفاده می کنند. من پیشنهاد میکنم که در صورت امکان از این پسوند استفاده کند ، زیرا الگوریتم های موتورهای جست و جو طوری طراحی شده است که اول .com را سرچ می کنند تا اینکه پسوندهای دیگر را مد نظر بگیرند. همین طور اکثر افراد اگر از آدرس دقیق سایت خبر نداشته باشند این پسوند اولین کلمه ای است که در ذهن آنها نقش می بندد.

برای نتیجه گیری باید یادآوری کنم که اولین کار انتخاب نام دامنه برای تجارت ، برند یا وب سایت شماست. نکته مهمی که در شروع کار در نظر داشته باشید این مسئله است که سعی نکنید نام دومین با نام وب سایت متفاوت باشد. اگر چنین اشتباهی انجام دهید باید هزینه زیاد چه از نظر مشتریان و چه از نظر هزینه تغییر دامنه پرداخت کنید.
اگر شما کارآفرینی جوان هستید و برای تجارت جدید دو چیز مهم برای شروع نیاز است ، طراحی لوگو و انتخاب نام سایت. پیشنهاد می کنم کمی بیشتر وقت بگذارید .

هزینه طراحی سایت       طراحی سایت وردپرس      

دوربین مداربسته پرنده آمازون

 

شرکت آمازون روز 4 مهر محصول جدیدی را در خانواده شرکت زیر مجموعه خود، یعنی Ring معرفی نمود. این محصول که قرار است در سال 2021 به صورت عمومی به بازار عرضه گردد که محصول خلاقانه و البته کاربردی می باشد. ما قبلا دوربین مدار بسته و چشمی دیجیتال با برند رینگ را معرفی کرده بودیم.

Always Home Cam یک دوربین مدار بسته پرنده HD می باشد که روی یک پهباد کوچک سوار شده و قادر است در فضای داخل خانه به پرواز در آید و جزئیات گوشه و کنار ساختمان را فیلم برداری زنده نماید. شرکت آمازون فیلم چند دقیقه ای از این محصول خود ارائه نموده است که نشان میدهد پس از ورود سارق به منزل سیستم آلارم مرکزی رینگ فعال شده و پهپاد به پرواز در آمده و در مسیر خود به دنبال سارق میکند و در ادامه سارق با شگفتی از مواجهه با چنین چیزی پا به فرار میگذارد، فیلم دریافتی این پهپاد به صورت زنده بر روی تلفن همراه صاحب خانه به نمایش در می آورد.

آمازون در مورد جزئیات فنی این پهپاد که از دوربین مدار بسته بهره می برد اطلاعات فنی خاصی در دسترس نیست. اما آن مواردی که می توان از سایت آمازون و همچنین کلیپ پخش شده دید، این است که کیفیت دوربین امنیتی کار شده بر روی این پهپاد حداقل HD می باشد و این پهپاد قادر است 5 دقیقه به گشت زنی در خانه بپردازد.

برای شارژ شدت این پهپاد و پس از قرار گیری آن بر روی باند اختصاصی اش یک ساعت زمان لازم است تا آن کاملا شارژ شود. احتمالا باید در ابتدا به این پهپاد مسیر حرکتش در منزل را آموخت تا در ادامه برای استفاده از همان مسیر شناخته شده حرکت کند.

 

  هایک ویژن    نصب دوربین مداربسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته   دوربین اچ دی

دوربین مداربسته پرنده آمازون

البته این پهپاد از یک نوع تکنولوژی خاص بهره می برد تا در صورتی که فردی یا مانعی در مسیر حرکت پیش فرضش بود پس از توقف فیلم برداری از سوژه به کار خود پایان داده و به جایگاه خود بازگردد. ظاهر این دوربین مدار بسته پرنده سوژه هم به گونه ای طراحی شده که وقتی در جایگاه خود قرار گرفت عملا دوربین در محفظه قرار گرفته و قادر نیست تصویری از محیط تهیه نماید.

شاید بزرگترین نقطه ضعف این پهپاد مجهز به دوربین مداربسته قادر نبودن پرواز به صورتی دستی است و می بایست حتما در مسیر پیش فرض حرکت نماید. البته باتری کم توان آن نیز خیلی قابل اتکا نیست و برای ساختمانهای بزرگ تقریبا بلا استفاده می باشد.

آمازون قیمت این محصول را 250 دلار تخمین زده که باید دید در هنگام عرضه مشخصات و قیمت این محصول تغییر می کند یا خیر؟

13 سایت مفید برای انتخاب رنگ وب سایت


در این مقاله بانی سایت سعی کرده است تا شما را با ابزارها آشنا کند که در چیدمان رنگها در کنار یکدیگر کمک می کند . رنگ هایی متناسب که در کنار رنگ اصلی سایت را جذاب نشان دهد .برای انتخاب رنگ اصلی وب سایت باید کمی خلاقیت داشت و این به معنی سختی کار شما نیست. به همین خاطر ابزارهای زیادی طراحی شده اند که با رعایت اصول انتخاب رنگ، کار را ساده کرده اند.

 

13 سایت مفید برای انتخاب رنگ وب سایت!

1 . Colr.org:
Colr.org ابزاری ساده و مفید است که می توانیم با آپلود تصویر خود، رنگ های مورد نظر را با امکان ویرایش انتخاب کنیم. علاوه بر این امکان، می توانیم با وارد کردن آدرس وب سایت مورد نظر، رنگ هایی که در آن استفاده شده است را به تفکیک فایل های CSS مشاهده نماییم.

2. Colour Lovers:
Colour Lovers را می توانیم یک شبکه اجتماعی در زمینه رنگ نام گذاری کنیم. اشتراک گذاری، ثبت تعداد بازدید، تعداد افرادی که آن را پسندیدند و امکان قرار دادن دیدگاه مواردی است که در این ابزار وجود دارد. علاوه بر رنگ و ترکیب رنگ، انواع بافت با گروه بندی های مناسب قرار گرفته است.

  طراحی سایت املاک       طراحی سایت صنعتی

article_image_one_317.jpg

3. culer:
در سال های اخیر، شرکت ادوبی تلاش های زیادی برای ورود به تکنولوژی های مرتبط با وب کرده است. کولر را می توان یکی از بهترین ابزارهای انتخاب و مدیریت رنگ دانست. در کولر، می توانیم به سادگی و فقط با انتخاب یک رنگ، سایر رنگ های وب سایت را با رعایت استانداردها دریافت کنیم.
ترکیب رنگ های از پیش تعریف شده و امکان ذخیره سازی تنظیمات از دیگر مشخصات این ابزار مفید است. امکانات کولر به همین ها محدود نشده اند. اخیرا امکان انتخاب رنگ سایت هوشمند از داخل تصویر نیز فراهم شده است.
علاوه بر امکانات فوق، ادوبی کولر مخصوص سیستم عامل iOS و API کولر هم منتشر شده اند که در کنار انجمن تخصصی آن، تمامی نیازهای طراح وب سایت در زمینه رنگ را پوشش می دهد.

4. 4096 Color Wheels4096:
Color Wheels از جمله ابزارهای ساده برای انتخاب رنگ است که می توانیم با استفاده از موس و کیبورد، رنگ مورد نظر خود را مشاهده کنیم. این ابزار همزمان web smart، web safe و unsafe color را تولید می کند.

 

طراحی سایت اختصاصی

 

طراحی سایت پزشکی    

 

5. color schemer:
بیش از 6000 ترکیب رنگ متفاوت در موضوعات مختلف از ویژگی های این ابزار است. همچنین نرم افزار مخصوص ویندوز و مک نیز از طریق وب سایت قابل دریافت است. از امکانات این نرم افزار می توان از امکان انتخاب ترکیب رنگ برای نمایشگرها یا چاپ، انتخاب رنگ از تصویر، ترکیب رنگ ها و گرادینت نام برد.

6. Color Palette Generator:
در این وب سایت می توانیم با وارد کردن آدرس اینترنتی یک تصویر، رنگ های اصلی آن را مشاهده کنیم.

7.Color Scheme Designer:
با این ابزار در نوشته های چگونگی انتخاب بهترین ترکیب رنگ برای وب سایت و آشنایی با سیستم های رنگی کلاسیک در طراحی آشنا شده بودیم. محیط کاربری ساده و قدرتمند از ویژگی های این ابزار است. امکانات گسترده و سیستم های متنوع ترکیب رنگ مواردی است که مورد استقبال بسیاری از طراحان قرار گرفته است.

8. sphere:
با استفاده از Sphere می توانیم با انتخاب یک رنگ، سایر رنگ ها را در سیستم های مختلف دریافت کنیم. امکان خروجی گرفتن از ترکیب رنگ برای نرم افزارهای مختلف (مانند فوتوشاپ، آیلاستریتور و ...) از ویژگی های این ابزار است.

9.Color Blender:
با استفاده از این ابزار و پس از انتخاب رنگ اصلی، به صورت خودکار 6 رنگ متناسب تولید خواهد شد.

10. Color Schemer Online v2:
علاوه بر امکان انتخاب رنگ به صورت آنلاین، می توانیم از نرم افزار مخصوص ویندوز یا مک آن برای تولید ترکیب رنگ استفاده کنیم.

11. color DB:
ColorDB از ابزارهای قدیمی انتخاب رنگ است. اما امکانات آن باعث شده هنوز مورد توجه طراحان باشد.

12. color hunter:
با استفاده از Color Hunter و با وارد کردن کد رنگ یا آدرس تصویر، ترکیب رنگ های متناسب را مشاهده خواهیم کرد.

13. colourco.de:
با استفاده از این سایت می توانید با کمک موس رنگ مورد نظر خود را پیدا کنید و یا با وارد کردن کد رنگ مورد نظر شما را نمایش می دهد.

ساخت وب سایت        

بهبود امنیت انتقال تصویر دوربین مداربسته


همین چند روز پیش بود که خبری در رسانه ها منتشر شد که یک تکنسین نصب دوربین مدار بسته، رمز عبور برای مشاهده  تصویر آنلاین دهها مشتری خود را سالها در اختیار داشته و گه گداری این تصاویر را مرور میکرد. جالب اینکه اکثر این دوربین ها در شخصی ترین اتاق های منازل نصب بودند. این خبر باعث شده نگرانی شدیدی برای استفاده کنندگان از سیستم دوربین مدار بسته ایجاد گردد که چگونه می توان امنیت انتقال تصویر دوربین مداربسته بالا برد و حریم خصوصی خود را حتی در قبال شرکت فروشنده و نصب کننده این سیستم های امنیتی حفظ نمود.

راهکار هایی که ما در ادامه خواهیم دارد مواردی است که بسیاری از آنها به سادگی انجام پذیر است و ما سعی میکنیم همه ی مواردی که امنیت انتقال تصویر دوربین مدار بسته تان را بالا می برد در ادامه بازگو می کنیم.

یوزر و پسورد را خودتان انتخاب کنید.

بسیاری از دستگاه های دی وی آر و NVR پس از اتصال به اینترنت قابلیت انتقال تصویر بدون هیچ تنظیم خاصی را دارا هستند و هر شخصی بتواند به نحوی کد و شماره اتصال به دستگاه ضبط کننده را بدست آورد، قادر خواهد بود که به این دستگاه متصل گردد. معمولا این کد به صورت QR کد به صورت نرم افزاری و حتی روی بدنه دی وی آر وجود دارد.

امنیت انتقال تصویر

راهکار این است که بر روی دی وی آر یوزرنیم و پسورد قوی خود را تعیین نمود. این عمل باعث می شود که کسانی که حتی به کد اتصال به نحوی دسترسی داشته اند به سد مستحکم نام کاربری و کلمه عبور برخورد کنند که عبور از آن کار هر کس نخواهد بود.

در مورد یوزر و پسورد این مورد را هم بدانید که اکثر سیستم های دوربین مدار بسته دارای پسورد پیش فرض هستند که به راحتی می توان آن حدس زد. پس به رمز پیش فرض هچ وقت نباید اطمینان کرد. این اولین قدم در بالا بردن امنیت انتقال تصویر در دوربین مداربسته است.

 

   هایک ویژن    نصب دوربین مداربسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته   دوربین اچ دی

رمز وای فای مطمئن

انتقال تصویر از لحاظ امنیتی

درست است که دستگاه ضبط کننده دوربین مدار بسته با کابل به مودم وصل می شود اما کسانی که به وای فای متصل هستند قادراند آی پی های متصل شده به مودم را ببینند و در صورتی که کمی اطلاعات شبکه داشته باشند، متوجه وجود دی وی آر یا NVR خواهند شد و در صورتی که دستگاه دی وی آر پسورد نداشته باشد یا پسورد پیش فرض بر رویش باشد، به راحتی تصاویر زنده و حتی تصاویر ضبط شده در دسترس شان قرار میگیرد. 

راهکار دوباره استفاده از رمز مطمئن استفاده از عدد و حروف کوچک و بزرگ و کاراکترهای خاص است تا هک کردن رمز وای فای را ناممکن سازد.

رمز عبور را بعد از نصب تغییر دهید

اگر در مورد ساختن یوزر و پسورد برای دوربین مدار بسته منزل یا محل کارتان آشنایی ندارید. ابتدا روش ساختن آن را از نصاب یا تکنسین نصب آموزش ببینید و متوجه شوید که چگونه آنها را باید در تلفن همراه یا کامپیوتر شخصی خود وارد نمایید و پس از تحویل گرفتن کار، خودتان حداقل پسورد را تغییر داده و به یک کلمه عبور قدرتمند بدل کنید.

امنیت انتقال تصویر دوربین های وایرلس

برخی از دوربین های مدار بسته که در بازار به نام دوربین بیسیم به فروش می روند نیاز به دستگاه دی وی آر نداشته و خودشان به صورت مستقیم به وای فای مودم وصل شده و انتقال تصویر را به صورت نقطه به نقطه انجام می دهد.

بسیاری از افراد این دوربین ها را به صورت تکی یا چندتایی برای داخل خانه تهیه می کنند که نیاز به امنیت بسیار بالاتری به نسبت آنهایی که در محوطه ها نصب می شود می باشد.

دوربین وای فای

نکته اول در مورد امنیت این نوع دوربین ها این مورد است که اصلا به مدل های ارزان قیمت بسنده نکنید. بارها دیده ایم که با وارد کد کد دسترسی به یک دوربین بیسیم، تصاویر مربوط به یک دوربین دیگر را در جایی دیگر پدیدار میشد و این نمی تواند گزینه ای مناسب برای منازل باشد.

دوربین های بیسیم معتبر معمولا از امنیت بالایی برخوردارند به این شرط که مصرف کننده خودش راه اندازی نرم افزاری را انجام دهد. این نوع دوربین ها از نصب سریع و اتوماتیک پشتیبانی می کنند و اگر مصرف کننده کمی وقت بگذارد خودش قادر است آن را نصب و مسایل امنیتی اش را حفظ نماید.

برای متصل شدن به دوربین بیسیم ابتدا می بایست با یک ایمیل یا شماره تلفن در سایت تولید کننده ثبت نام نمود. این مهمترین قسمت امنیتی دوربین های بیسیم است و تکنسینی که در پاراگراف اول از او یاد کردیم با وارد کردن ایمیل خودش درون دوربین های بیسیم مشتریانش به این تعداد از دوربین های امنیتی دسترسی داشت.

پس حتما با ایمیل و شماره خودتان ثبت نام کنید و در ادامه پس از اتصال به دوربین مدار بسته می بایست مام کاربری و کلمه عبور قدرتمندی اختصاص دهید تا سد حفاظتی در برابر نفوذ و مشاهده دوربین هایتان در مقابل افراد ناشناس را مستحکم تر کنید.

فروشنده مطمئن

در انتها می توان فروشنده را در مشاوره و انتخاب دوربین مدار بسته معتبر دخیل دانست. برخی فروشندگان به صرف سود بیشتر ممکن است مدلی را پیشنهاد نمایند که امنیت بالایی ندارند. اما بسیاری از شرکتها نیز وجود دارند که اعتبار و کیفیت محصوشان برلی آن شرکت مهم است و محصولات پیشنهادی که دارند می تواند با استاندارهای بالای امنیتی در جهان همگام و همسو باشد. پس فروشنده نیز می تواند با پیشنهاد گزینه های مطمئن آخرین گام را برای بالا بردن امنیت انتقال تصویر دوربین مداربسته بر دارد.

 

دوربین مداربسته       دوربین مداربسته هایک ویژن       دوربین مداربسته منزل      تجهیزات دوربین مداربسته       نمایندگی دوربین مداربسته

بررسی سایت رقبا


برای اینکه بتوانید در دنیای رقابت کسب و کار مجازی از سایز رقبا پیشی بگیرید و کسب درآمد بالاتری از وب سایت خود داشته باشید علاوه بر بروز بودن اطلاعات سایتتان باید همواره وضیعت رقبای خود را بررسی کنید و سعی کنید که یک گام از آنها جلوتر باشید. در این مقاله با تکنیک های بررسی سایت های رقیب آشنا میشوید با ما همراه باشید.

 

1. تعداد صفحات سایت
برخی برندها در شبانه روز مرتباً مطلب، پست، خبر و گزارش منتشر می کنند؛ در مقابل شرکت هایی هستند که مقالات بسیار کمتری نشر می دهند. نکته مهم این است که بدانیم «بیشتر» همیشه بهتر نیست بلکه باید در این خصوص از یک استراتژی منسجم و برنامه ریزی شده استفاده کرد. اما با این حال یکی از عواملی که نشان می دهد که یک سایت، از سابقه و اعتبار خوبی برخوردار است و در زمینهٔ کاری خودش حرفی برای گفتن دارد، تعداد صفحات بالای سایت است. برای این که ببینید تعداد صفحات سایت شما - یا رقبایتان – چندتاست، پس از عبارت site: آدرس سایت را بنویسید و در گوگل جستجو کنید؛ به این صورت: site:http://webaddress.com رقمی که در صفحه جواب ها و پس از عبارت About آورده می شود، تعداد صفحات سایت را نشان می دهد، مانند تصویر زیر:

2. بازه انتشار
من ابزاری که چنین چیزی را اندازه گیری کند سراغ ندارم ولی یک راه این است که به سراغ سایت رقبا بروید و پست هایشان را یکی یکی بشمارید! وحشت نکنید، این کار آسان است زیرا معمولاً در کنار پست ها، تاریخ انتشار آن ها درج می شود. شما با دانستن بازه های انتشار رقبای خود می توانید برای خودتان یک بازه انتشار رقابتی ایجاد کنید. مثلا اگر رقیب شما در ماه فقط 2 مطلب منتشر می کند و آنها را روز دوشنبه انتشار می دهد شما می توانید 4 مطلب در روزهای یکشنبه با نگاهی عمیق تر و کیفیت بالاتر تولید کنید تا هم زودتر از رقیب خوانده شوید و هم پر رنگ تر در نگاه مخاطبین ظاهر شوید.

3. ترافیک سایت
هرکس که با الفبای کار در اینترنت آشنایی داشته باشد می داند که ترافیک سایت یکی از مهم ترین معیارهای سنجش محبوبیت و اعتبار سایت ها به شمار می رود . ابزارهای زیادی برای تعیین ترافیک وب سایت ها وجود دارد که البته در میان همه آن ها مقداری بی دقتی دیده می شود. هر چه رتبه و رنک سایت بالاتر باشد (یعنی رقم اختصاص یافته به آن کمتر باشد) ترافیک سایت بیشتر خواهد بود؛ و برعکس.

الکسا (Alexa) یکی از این سایت هاست که احتمالاً با آن آشنا هستید: محبوب ترین مرجع بین سایت های نشان دهنده ترافیک.

 شرکت طراحی وب سایت      طراحی وب سایت شرکتی
 


SimilarWeb یکی دیگر از ابزار سنجش رتبه بندی سایت هاست که عملکرد آن مورد قبول بسیاری از کارشناسان می باشد. اگر سایتی که در SimilarWeb به دنبال تجزیه و تحلیل آن هستید به اندازه کافی محبوب باشد، SimilarWeb منبع ترافیک سایت و حتی سایت های ارجاعی (Referring) را نیز به شما نشان می دهد.

4. سئوشناسی رقبا
سئو یا Search engine optimization موضوعی است عمومی و به همین دلیل به راحتی می توانید از اقدامات رقبای خود در این حوزه باخبر شوید. ما برای رسیدن به این هدف دو سرویس را پیشنهاد می کنیم: Moz و SEMrush. Moz اطلاعات کلی مانند آنچه در رتبه بندی دیدیم را عرضه می کند ولی SEMrush تعداد عبارات مورد توجه رتبه بندی را بیان می دارد. این دو ابزار برای این هستند که ببینیم آیا سایت موردنظر از لحاظ سئو در وضعیت خوبی قرار دارد یا خیر.

5. اعتبار دامنه
دامین آتوریتی (Domain Authority) که به اعتبار یا قدرت دامنه ترجمه می شود، یکی از ابزارهای بررسی قدرت وب سایت هاست. Domain Authority عددی است بین صفر تا صد. هر چه این عدد به صد نزدیک تر باشد، سایت از اعتبار بیشتری برخوردار است و بیشتر می تواند چشم موتورهای جستجو را به خود جلب کند، هر چه این رقم به سمت و سوی صفر میل کند، از اعتبار سایت کاسته می شود. به عبارت دیگر Domain Authority یک نمره کلی است که به سایت اختصاص می یابد، این رقم برای جستجوگرهای اینترنتی مهم است. برای این که خیلی راحت و بی دردسر Domain Authority سایت خود و رقبا را بدانید، کافی است به ابزار Open Site Explorer از سایت MOZ مراجعه کنید.

6. تعاملات اجتماعی
تعاملات اجتماعی (Social Engagement) فاکتور مهم دیگری در حوزه تعیین اهمیت وب سایت ها محسوب می شود. هر چه دادوستدها و تعاملات در شبکه های اجتماعی (و به عبارت دیگر تعداد دنبال کنندگان برند در این اکوسیستم) بیشتر باشد، اهمیت، قدرت و اعتبار آن سایت و برند بیشتر خواهد بود. اگر شما هم می خواهید فعالیت های فعلی تان را انسجام بخشید، در وهله اول باید بدانید در کدام شبکه اجتماعی فعالیت نمایید: آیا فیس بوک مناسب است یا پینترست؟ توییتر ترجیح دارد یا اینستاگرام؟ شما باید با توجه به زمان و مکانی که در آن هستید و کاربران شما نیز در آن حضور دارند این موارد را بسنجید(به عنوان مثال اکنون در ایران بهترین گزینه اینستاگرام است)


کارشناسان معمولاً فیس بوک را برای برندهای B2C و لینکدین را برای برندهای B2B پیشنهاد می کنند. توییتر هم می تواند برای همگان مفید و مناسب باشد.

7. دو فاکتور توییتری
فاکتور دیگری که می تواند در اینجا نقش آفرینی کند، عبارت است از Average new Twitter followers per day که می شود (میانگین فالوورهای جدید توییتر در روز) ابزار مختلفی برای سنجش و شمارش دنبال کنندگان جدید شما در توییتر وجود دارد. این ابزار می تواند بفهمد چه کسانی اخیراً به جمع دنبال کنندگان شما اضافه شده اند و چه کسانی شما را unfollow کرده اند. از Average shares per post (میانگین پست های به اشتراک گذاشته) هم نباید غافل شد . برخی از مهم ترین فاکتورهایی که بر میزان share شدن پست ها در شبکه های اجتماعی تأثیر دارند عبارت اند از: عناوین، جذابیت های بصری و ابزار اتوماسیون اجتماعی (social automation).

همه موارد فوق اکنون در صفحات تجاری اینستاگرام نیز قابل بررسی می باشد و شما می توانید همین موارد را در صفحات اینستاگرام خود مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید از روند فعالیت خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام مطلع باشید.

نسخه رایگان BuzzSumo یک ابزار عالی برای یافتن مطالب داغ و موردبحث روز در فضای وب است و به شما کمک می کند که خیلی سریع و فوری، اخباری را که بیشترین بازدید و اشتراک گذاری را داشته پیدا کنید. نسخه پولی این نرم افزار یعنی BuzzSumo Pro امکانات بیشتری در اختیار شما قرار می دهد.

8. ایمیل مارکتینگ
تقریباً تمام بازاریاب های حرفه ای که من با آن ها برخورد داشته ام، بر روی قدرت ایمیل مارکتینگ و تأثیرگذاری مثبت آن انگشت گذاشته اند. برخلاف منابع ترافیک ساز (مانند گوگل، فیس بوک، توییتر و لینکدین)، ایمیل یک شرکت طرف ثالث نیست بلکه بخشی از دارایی و اطلاعاتِ خودِ شماست. به عبارت دیگر شما با اتکا به دانش خودتان و بدون یاری از شرکت های فوق می توانید ترافیک سایت تان را بالا ببرید. با ایمیل، واسطه ها نیز حذف می شوند و شما مستقیماً با کاربر سخن می گویید. مهم این است که بتوانید بازدیدکنندگان سایت تان را متقاعد کنید که ایمیلشان را در اختیارتان بگذارند تا خبرنامه های روزانه، هفتگی، ماهانه یا دوره ای شما را دریافت نمایند.

در اینجا اشاره به یک نکته ظریف خالی از لطف نیست: یکی از سرنخ های مهم در بحث ایمیل مارکتینگ، تعداد اعضای لیست گیرندگان ایمیل (Email list size) است. این که چند نفر ایمیل های خبرنامه شرکت رقیب را دریافت می کنند، می تواند حقایق بسیاری را برای شما آشکار سازد. البته این رقم ممکن است همیشه در معرض دید دیگران قرار نگیرد ولی کافی است به فرم Signup سایت دقیق شوید؛ شاید آنجا چیزی دستگیرتان شود.

حتماً بخوانید :15 نکته مهم درباره خبرنامه و ایمیل مارکتینگ
 


9. هدف گیری مجدد
هدف گیری مجدد یا همان Retargeting نوعی راهکار برای بهبود برندینگ و ترافیک است؛ تقریباً چیزی شبیه پاپ آپ. در یک کمپین Retargeting از یک پیکسل ردگیری و یک کوکی استفاده می شود و شامل مراحل زیر است:

1. بازدیدکننده ای به سراغ سایت شما می آید و در آنجا گشت وگذار نموده، انواع محصولات و سرویس ها را مشاهده و احتمالاً بررسی می کند.
2. این خانم یا آقای بدسلیقه (!) بدون این که از سایت شما خریدی بکند، کامنتی بگذارد و اثری از خودش بر جای گذارد، به سراغ سایت های دیگر که دست بر قضا رقبای شما هستند ، می رود .
3. شما یک سری آگهی به آن بازدیدکننده گریزپا نشان می دهید. این آگهی ها بر اساس محصولات، سرویس ها و صفحاتی که وی قبلاً در سایت شما دیده طراحی و تنظیم شده است.
4. اکنون این کاربر به تبلیغات شما جواب می دهد و به سراغ سایت تان آمده تا عمل موردنظر شما را که مثلاً خرید کالا است انجام دهد.

منبع : مدیر وب

هزینه طراحی سایت       طراحی سایت وردپرس