مجله تکنولوژِی / صنایع حفاظت تصویری / دوربین مدار بسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژِی / صنایع حفاظت تصویری / دوربین مدار بسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

نحوه انتخاب نام دامنه مناسب و تاثیر گذار

 

انتخاب نام دامنه شبیه به انتخاب نام شرکت است که نیاز زیادی به فکر و توجه دارد. نام دامنه هویت شما در وب است و باید مطمئن شوید که نام دامنه‌ای که انتخاب می‌کنید نه تنها متناسب با کسب و کار شما باشد بلکه یافتن و سپس تبلیغ آن آسان باشد. بنابراین انتخاب نام دامنه مناسب برای موفقیت وبسایت شما ضروری است. اگر نام دامنه را اشتباه انتخاب کنید، در نتیجه تغییر آن می‌تواند به برند و رتبه‌بندی جستجوی شما لطمه بزند. در ادامه مراحلی بیان می‌شود تا کمک کند که نام دامنه مناسبی را برای خود انتخاب کنید.

به نظر شما نام دامنه چقدر اهمیت دارد و چقدر در موفقیت وب سایتتان مرثر است؟ آیا همین که وب سایت باکیفیت و خوبی داشته باشید کافیست و دیگر نام آن مهم نیست؟
باید بگویم که نام دامنه یکی از عوامل کلیدی در موفقیت یا شکست یک وب سایت میباشد. میپرسید چرا؟ به این دلایل:
1. اولین چیزیست که کاربر میبیند: آدرس سایت یا همان URL سایت اولین چیزی است که کاربران آن را میبینند. پس یک نام دامنه خوب و مرتبط میتواند تأثیر خوب و ماندگاری در ذهن کاربر داشته باشد و همینطور برعکس.
2. بر روی سئوی سایتتان تأثیر دارد: دیگر نام دامنه هایی که دقیقاً به نام خودتان یا کسب و کارتان باشند زیاد رایج نیستند در عوض استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با فیلد کاریتان میتواند تدثیر خوبی روی سئوی وب سایتتان داشته باشید.
3. معرف برند شماست: نام دامنه فرصتی برای برندسازی میباشد پس انتخاب نام مناسب برای دامنه میتواند به فرآیند برندسازی و شناخته شدن آن کمک کند.
اینها تنها بخش کوچکی از دلایل اهمیت نام دامنه برای وب سایت هستند. خوب حالا که از اهمیت نام دامنه مطلع شدیم چطور باید نامی مناسب برای آن انتخاب کنیم؟ این چیزی است که دقیقاً در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

ویژگی های نام دامنه مناسب

تایپ کردن آن آسان باشد؛

یافتن نام دامنه‌ای که تایپ کردن آن آسان باشد برای موفقیت آنلاین بسیار مهم است. اگر از اصطلاحات عامیانه (u به جای استفاده از you) یا کلماتی با تلفظ‌های متعدد (مانند express در برابر xpress) استفاده کنید، ممکن است برای مشتریان پیدا کردن سایت شما دشوار شود. در مورد معروفترین وبسایت‌ها در جهان فکر کنید: Google، Twitter، Yahoo، Facebook و ... یک مورد مهم که در بین همه آنها مشترک است آسانی در نوشتن آنهاست. بازدیدکنندگان باید قادر باشند نام دامنه شما را بدون مشکلی تایپ کنند و اگر بازدیدکنندگان بالقوه دامنه شما را اشتباه تایپ کنند، به وبسایت دیگری هدایت می شوند. برای اینکه املای نام دامنه خود را امتحان کنید، به 10 نفر نام دامنه خود را بگویید و از آنها بخواهید که آن را هجی (spell) کنند، اگر بیش از چند نفر در تلاش هستند که آنرا حرف به حرف بگویند بنابراین باید نام دامنه را ساده کنید.

تلفظ آن آسان باشد؛

باید قادر باشید که در هنگام صحبت و همچنین نوشتن به آسانی نام دامنه خود را به اشتراک بگذارید. بنابراین باید درک و املای آن برای هر شنوند‌ه‌ای آسان باشد. این امر سبب می‌شود که بازدیدکنندگان براحتی نام دامنه شما را دهان به دهان به اشتراک بگذارند و برای خود شما به اشتراک گذاری سایت‌تان با دوستان و مشتریان بالقوه راحت باشد. شما می‌توانید از روشی که برای املای نام دامنه گفته شد برای تلفظ آن هم امتحان کنید: به این طریق که نام دامنه خود را بر روی تکه‌ای کاغذ بنویسید و از 10 نفر بخواهید که آن را تلفظ کنند. اگر بیش از چند نفر هستند که تلاش می‌کنند تا آن را تلفظ کنند بنابراین باید آن را ساده کنید. در اینجا موردی که باید در ذهن داشته باشید این است که شما می‌خواهید نام دامنه‌تان براحتی توسط شما و دیگران منتقل شود و تنها راه برای تحقق این امر این است که تا حد ممکن دامنه‌ای که انتخاب کنید 1- نوشتن آن آسان باشد 2- تلفظ آن راحت باشد.

کوتاه باشد؛

اگر نام دامنه شما بلند و پیچیده باشد ریسک اشتباه تایپ کردن یا اشتباه تلفظ کردن مشتریان را افزایش می‌دهید. کوتاه و ساده بودن نام دامنه بهترین شیوه است. بر اساس تحقیقات انجام شده در یک مجله کارآفرینان، 5 وبسایت برتر حدود 6 کاراکتر در نام دامنه خود داشتند و وقتی لیست دامنه یک میلیون نام دامنه برتر را مشاهده می‌کنیم، بین طول نام دامنه و محبوبیت، ارتباط مستقیمی وجود دارد. در اینجا محبوبیت اشاره به میزان ترافیک دریافتی از وب به سمت سایت دارد. در 100 وبسایت برتر بلندترین نام دامنه 17 کاراکتر می‌باشد. همه این داده‌ها نشان می‌دهد که باید نام دامنه خود را مختصر بنویسید. 

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت   طراحی سایت فروشگاهی  و  طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

تبلیغات درون متنی

از کلمات کلیدی استفاده کنید؛

کلمات کلیدی نقش مهمی را در یک دامنه ایفا می‌کنند. سعی کنید از کلمات کلیدی استفاده کنید که کسب و کار و خدمات ارائه شده توسط شما را توصیف می‌کند. بنابراین باید نام دامنه شامل کلمات کلیدی باشد که افراد در هنگام جستجوی خدمات یا محصولات شما جستجو می‌کنند. با استفاده از کلمات کلیدی در نام دامنه خود، به موتورهای جستجو می‌گویید که وبسایت شما در مورد چیست. این امر به بهبود رتبه‌بندی شما در موتور جستجو کمک می‌کند و باعث افزایش ترافیک می‌شود. استفاده از کلمات کلیدی در دامنه همراه با محتوای باکیفیت و تجربه کاربری خوب، می‌تواند رتبه بندی شما را در گوگل بالا ببرد. البته یافتن نام دامنه خوب با کلمات کلیدی هدف که قبلا دیگران آن را نگرفته‌ باشند مشکل است. بنابراین باید خلاق باشید و کلمات کلیدی خود را با دیگر واژگان ترکیب کنید تا دامنه مناسب خود را ایجاد کنید.

منحصر به فرد و متناسب با برند باشد؛

نام دامنه باید منحصر به فرد باشد تا بتوانید در ذهن خوانندگان خود بمانید. کار هوشمندانه‌ای است که وبسایت‌های دیگر در حوزه خود را بررسی کنید و ببینید چه نام‌های دامنه‌ای دیگران دارند تا از نام‌های تجاری دیگران استفاده نکنید. همچنین باید نام دامنه‌ای را انتخاب کنید که تناسب بیشتری با برندتان داشته باشد. نام‌های دامنه متناسب با برند منحصر به فرد، جذاب و بخاطر سپاری آنها راحت می‌باشد.
نام‌های متناسب با برند و همراه با خلاقیت بهتر از نام‌های عمومی است. به یاد داشته باشید که نام دامنه شما شیوهای است که بازدیدکنندگان شما را پیدا خواهند کرد، شما را به یاد می‌آورند و با استفاده از آن شرکت خود را در اینترنت به اشتراک می‌گذارید؛ این اساس برند شماست. تفاوت اصلی بین یک نام دامنه با قابلیت برند شدن و عمومی این است که: نام دامنه با قابلیت برند شدن منحصر به فرد است و از سایر رقبا برجسته می‌باشد. در حالیکه یک نام دامنه عمومی پر از کلمات کلیدی و به خاطر سپاری آن سخت است. نحوه چگونگی پیدا کردن یک نام دامنه با قابلیت برند شدن در ادامه بیان شده است:

  • کلمات جدید بسازید: می‌توانید کلمات جدید و جذاب برای خود ایجاد کنید. این همان چیزی است که Google، Bing و Yahoo انجام داده‌اند. 
  • از کلمات موجود استفاده کنید: می‌توانید از کتاب جامع (فرهنگ واژه‌های هم معنی و متضاد) برای یافتن کلمات جالب که متناسب با برند شما باشد، استفاده کنید.
  • از domain name generators استفاده کنید: این ابزارها به شما کمک می‌کنند یک نام دامنه منحصر به فرد و متناسب با برند از ایده‌ها و کلمات کلیدی اولیه خود بسازید. 

منطقه خود را هدف قرار دهید؛

اگر کسب و کار شما محلی است، شهر یا کشور خود را در نام دامنه لحاظ کنید تا پیدا کردن و به یاد آوردن آن برای مشتریان محلی آسان شود. 

از اعداد و خط فاصله اجتناب کنید؛

اعداد و خط فاصله اغلب اشتباه گرفته می‌شوند؛ افرادی که آدرس وبسایت شما را می‌شوند نمی‌دانند که به عنوان مثال شما عدد 5 را به صورت عددی نوشته‌اید یا حروف و یا خط فاصله را فراموش می‌کنند و یا جای آن را اشتباه می‌گذارند. همانطور که گفته شد نام دامنه باید تلفظ و املای آن اسان باشد؛ بنابراین اعداد و خط فاصله می‌تواند هر دو این موارد را سخت کند. 

راحتی در به خاطر سپردن؛

میلیون‌ها نام دامنه ثبت شده وجود دارد، بنابراین داشتن نام دامنه جذاب و به یاد ماندنی ضروری است. هنگامی که نام دامنه خود را انتخاب می‌کنید آن را با دوستان نزدیک خود به اشتراک بگذارید تا بیبنید جذاب است و اینکه چه حسی را به دیگران منتقل می‌کند. 

نام دامنه انتخابی خود را بررسی کنید؛

مطمئن شوید نامی که انتخاب کردید علامت تجاری نیست، انحصاری (کپی رایت) یا توسط شرکت‌های دیگر استفاده نشده باشد. فراموش نکنید ارزش احتمالی دامنه خود را بررسی کنید. قبل از اینکه با یک نام دامنه خاص فعالیت خود را شروع کنید، بررسی کنید که آیا نام دامنه بر روی سایت‌های شبکه اجتماعی در دسترس است، همچنین آیا علامت تجاری قبلا برای این نام ثبت شده است. همچنین هیچکس نمی‌خواهد مشتریان بالقوه برای یافتن کسب و کارش در فضای اینترنت دچار مشکل شوند. از این رو باید نام کسب و کار خود را طوری انتخاب کنید که یافتن آن در شبکه‌های اجتماعی به دلیل یک املای سخت مشکل نباشد. این امر منجر می‌شود بازدیدکنندگان، طرفداران و مشتریان شما را در وب آسان‌تر بیابند و برای جلوگیری از مسائل قانونی، باید از نام‌هایی که قبلا علائم تجاری شده‌اند دوری کنید. بنابراین، چگونه می‌توان به سرعت شبکه های اجتماعی و علامت های تجاری را برای نام دامنه بالقوه خود بررسی کرد؟ با ابزاری به نام Knowem بسیار آسان است. نام دامنه بالقوه خود را در آنجا جستجو کنید و به شما نشان خواهد داد اگر نام دامنه انتخابی شما در بالای 25 شبکه اجتماعی محبوب در دسترس باشد و هر علامت تجاری برای آن نام قبلا ثبت شده باشد را نشان خواهد داد. 

از یک پسوند نام دامنه مناسب استفاده کنید؛

پسوندها مانند com. یا net. در انتهای آدرس‌های وب می‌آیند. اینها می‌توانند استفاده خاصی داشته باشند بنابراین مطمئن شوید پسوندی را که انتخاب می‌کنید برای کسب و کار شما متناسب باشد. پسوند دامنه com. محبوبترین و شناخته شده ترین پسوند است و همچنین بسیاری از کاربران به خصوص کسانی که آشنایی زیادی با اینترنت ندارند به طور اتوماتیک،  com. را در انتهای هر دامنه بدون فکر کردن درباره آن تایپ می‌کنند. همچنین بیشتر صفحه کلیدهای تلفن هوشمند دارای دکمه com. می‌باشند. بنابراین بهتر است نام دامنه انتخابی خود را در صورت آزاد بودن با پسوند com. ثبت کنید.
گروهی از دامنه‌های سطح بالای جدید مانند .photography، .nyc و .guru فرصت خوبی را برای ثبت نام‌های دامنه کوتاه و مرتبط فراهم می‌کنند. در ادامه دیگر پسوندهای سطح بالا ذکر شده و اینکه هر کدام در کجا استفاده می‌شوند:

  • .co: مخففی برای شرکت‌های تجاری و بازرگانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • .info: سایت‌های اطلاعاتی؛
  • .net: توسط شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی و شبکه‌های اطلاع‌رسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • .org: مؤسسات و سازمان‌های غیر تجاری و غیر انتفاعی؛
  • .biz: استفاده‌های تجاری، مانند سایت‌های تجارت الکترونیک؛
  • .me: وبلاگ‌ها، سایت‌های تجاری روزمه‌ها.

برند خود را بسازید و از آن حفاظت کنید؛

برای حفاظت از برند خود، باید پسوندهای مختلف دامنه و همچنین نسخه‌هایی که باعث غلظ نوشتاری دامنه شما می‌شود را خریداری کنید. این امر باعث جلوگیری از ثبت نسخه‌های دیگر از دامنه شما توسط رقبا می‌شود و مطمئن می‌شوید که مشتریان‌تان به طور مستقیم به وبسایت شما هدایت شده حتی اگر اشتباه تایپ کنند. 

سریع عمل کنید؛

نام‌های دامنه به سرعت به فروش می‌رسند، خوشبختانه آنها ارزان هستند. بنابراین نام دامنه مورد علاقه خود را در اسرع وقت ثبت کنید. اگر مشکل یافتن نام دامنه آزاد وجود دارد، ثبت کننده‌های دامنه مانند GoDaddy نام‌های جایگزین را در هنگام انتخاب دامنه پیشنهاد خواهند داد تا به شما کمک کند نام دامنه مناسب را پیدا کنید. 

 

تبلیغات میان متنی

تبلیغات گوگل  جست و جو و همچنین  سئو و بهینه سازی سایت از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران  و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است.

تبلیغات میان متنی

برای دامنه مورد نظر سایت خودم مجبور شدم با چند نفر مشورت کنم. چکیده این بحث ها فکر کنم برای شما نیز جالب باشد.

نکاتی برای انتخاب نام دامنه 

1. قابل برندسازی

نام دامنه هایی که قابلیت برندسازی دارند همیشه بهتر از دامنه های عمومی و رایج هستند. فراموش نکنید: نام دامنه شما چیزیست که کاربر میبیند، به ذهن میسپارد و در بازدیدهای بعدی از طریق آن وارد سایت شما میشود.
تفاوت اصلی بین اسامی قابل برندسازی و اسامی عمومی:
نام دامنه قابل برندسازی یک نام منحصر به فرد است که در بین رقیبان متمایز میباشد در حالی که نام دامنه عمومی یک نام رایج و همگانی است که فقط تعداد زیادی کلمه کلیدی در آن قرار داده شده اند و خصوصیت متمایزی ندارد و به همین دلیل در ذهن نمی ماند.
مثلاً شما تفاوت زیادی بین Healthinsurance.net ، Newhealthinsurance.com و یا Healthinsurancesort.com میبینید و آیا این دامنه ها در ذهن شما میمانند؟ مطمئناً جواب اکثرتان خیر میباشد زیرا این دامنه ها تفاوت و تمایز خاصی با یکدیگر ندارند. منظور از نام های عمومی و رایج همین نوع هستند.
ولی سایت هایی مثل Pintrest.com به دلیل نام دامنه متمایز و خلاقانه شان همواره در ذهن میمانند زیرا در عین رساندن مفهوم، بسیار مبتکرانه هستند.
حالا چطور یک نام دامنه قابل برندسازی ایجاد کنیم؟
1. کلمات جدید بسازید: میتوانید کلمات جدید و مختص به خود بسازید مثل کاری که سایت های گوگل، بینگ و یاهو کرده اند.
2. از کلمات موجود استفاده کنید: میتوانید از فرهنگ لغت برای پیدا کردن کلمات جالب مرتبط با کارتان استفاده کنید.
3. استفاده از ابزار ایجاد نام دامنه: این ابزار به شما کمک میکنند تا از طریق ایده ها و کلمات کلیدی اولیه ای که ارائه میکنید، نام دامنه ای با قابلیت برندسازی و منحصر به فرد ایجاد نمایید. (در همین مقاله به برخی از بهترین ابزارها در این زمینه اشاره خواهیم کرد.)

2. کوتاه و مختصر

به طور کلی طول نام دامنه بهتراست کوتاه باشد. تحقیقات نشان داده است که 5 سایت برتر در جهان دارای نام دامنه تقریباً به طول 6 کاراکتر میباشند. و هر چه که در لیست سایت های برتر پیش میروید میبینید که ارتباط مستقیمی بین طول نام دامنه و میزان محبوبیت آن وجود دارد. (منظور از محبوبیت در اینجا یعنی میزان ترافیکی که هر سایت دریافت میکند.)
و در بین 100 سایت برتر طولانی ترین نام دامنه شامل 17 کاراکتر میباشد. تمام این اطلاعات تأیید میکنند که بهتر است نام دامنه خود را کوتاه و مختصر انتخاب نمایید.
سعی کنید طول نام دامنه تان بین 6 تا 17 کاراکتر باشد. البته ممکن است نام دامنه های کوتاه قبلاً توسط دیگران خریداری شده باشند پس سعی کنید تا حد ممکن نام دامنه کوتاه باشد و در عین حال قابل برندسازی.
مثلاً اگر به سایت خود ما هم نگاه کنید: webone.co
نام دامنه ما تنها شامل 6 کاراکتر میباشد و در عین مرتبط بودن با فیلد کاری قابل برندسازی هم هست.

3. سهولت در تایپ و نوشتن

به برخی از سایت های معروف در دنیا فکر کنید. کدام سایت ها به ذهنتان میرسند؟
گوگل، فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، یاهو، سی ان ان و ...
ویژگی مشترکی که نام دامنه آن ها دارد، سهولت در نوشتن آن ها میباشد.
کاربرانتان باید بتوانند نام دامنه شما را به راحتی تایپ کرده و بنویسند. اگر اکثر کاربران برای نوشتن نام دامنه همیشه مشکل داشته باشند به این معنی است که نام دامنه شما پیچیده بوده و استاندارد نیست. مسلماً هیچ وقت دوست ندارید خود را به خاطر مشکل بودن نام دامنه و اشتباهات تایپی از دست دهید.
به سادگی میتوانید این مسئله را تست کنید:
به 10 نفر نام دامنه خود را بگویید و از آن ها بخواهید که آن را یاداشت کنند، اگر اکثریت آن ها در درست نوشتن آن مشکل داشته باشند بنابراین بهتر است که نام دامنه خود را تغییر داده و ساده تر نمایید.

4. سهولت در تلفظ

همانقدر که نوشتن نام دامنه باید آسان باشد تلفظ آن هم باید راحت باشد. راحتی تلفظ باعث میشود که کاربران بتوانند سایت شما را راحتتر از طریق محاوره به یکدیگر معرفی کنند و همچنین برای شما هم در معرفی سایتتان به مشتری و دوستانتان بهتر و راحتتر است.
این ویژگی را هم درست مانند ویژگی قبلی میتوانید تست کنید:
نام دامنه خود را روی کاغذی بنویسید و از 10 نفر بخواهید که آن را تلفظ کنند. اگر اکثریت آن ها در تلفظ مشکل داشتند بهتر است که نام آن را ساده تر نمایید.
این نکته را همیشه به یاد داشته باشید: شما میخواهید که نام دامنه تان در ذهن کاربر بماند و کاربر بتواند به ارحتی آن را به دیگران هم منتقل کند و این مسئله زمانی ممکن است که 1) نام دامنه راحت نوشته شود و 2) نام دامنه راحت خوانده شود.

5. از خط فاصله و اعداد استفاده نکنید

همانطور که در مورد قبل گفتیم نام دامنه باید هم از نظر نوشتن و هم خواندن ساده و راحت باشد و وجود اعداد و خط فاصله در آن دقیقاً همین ویژگی ها را نقض میکند.
مثلاً فرض کنید نام دامنه تان 20setare باشد، هر بار که نام دامنه را به کسی بگویید مجبور هستید که تأکید کنید 20 به عدد میباشد نه حروف و همین کار شما را سخت میکند.
پس تا حد امکان تنها از حروف استفاده کنید.

6. استفاده از کلمات کلیدی

وجود کلمات کلیدی در نام دامنه به بهبود سئوی سایت کمک میکند ولی این کار باید با دقت انجام شود. ایجاد نام دامنه ای که پر از کلمات کلیدی باشد که به طور نامناسبی کنار هم قرار گرفته اند اصلاً کار خوبی نیست.
اگر میخواهید از کلمات کلیدی استفاده کنید آن را در ابتدای نام دامنه قرار دهید. چون در این حالت بیشترین تأثیر را بر روی رتبه سایت و رنکینگ آن خواهند داشت.
برای پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان مییتوانید از ابزار Google Keyword Planner و یا Keywordtool.io استفاده کنید.

7. آینده نگر باشید

نام دامنه شما چیزیست که تقریباً برای همیشه همراهتان خواهد بود زیرا اگر قصد تغییر نام دامنه را داشته باشید این کار هزینه بر بوده و نیاز به برندسازی و سئوی دوباره خواهد داشت که این کار اصلاً منطقی نیست.
پس در زمان انتخاب نام دامنه آینده نگر باشید و همه جوانب را در نظر بگیرید چون در غیر این صورت تغییر آن آسان نخواهد بود.
مثلاً اگر در زمینه بهینه سازی سایت فعالیت میکنید و احتمال میدهید در آینده کسب و کارتان گسترش پیدا میکند و وارد کار طراحی سایت و تبلیغات هم خواهید شد، نام دامنه خود را هم متناسب با این اهداف اینها انتخاب کنید.
پس در زمان انتخاب نام دامنه برای وب سایت، اهداف بلندمدت و چشم انداز کسب و کارتان در آینده را در نظر بگیرید.

8. بررسی نام دامنه مورد نظر در شبکه های اجتماعی

قبل از انتخاب یک اسم حتماً آن را در شبکه های اجتماعی چک کنید تا ببینید برندی به این اسم هست یا نه.
برای برندسازی بهتر است که نام دامنه و اکانت هایتان در شبکه های اجتماعی یکسان باشد. این کار باعث میشود تا کاربران و مشتریانتان شما را راحتتر در شبکه های اجتماعی پیدا کنند.
و برای جلوگیری از مشکلات و مسائل قانونی باید از به کار بردن نام هایی که نشان تجاری دارند خودداری نمایید.
خوب حالا سؤال اینجاست که چطور میتوانید به سرعت نام دامنه مورد نظرتان در شبکه های اجتماعی و نشان های تجاری چک کنید؟
این کار با استفاده از ابزرای به نام Knowem به راحتی قابل انجام است. نام مورد نظر خود را در این ابزار جستجو کنید تا ببینید در کدام شبکه های اجتماعی قابل استفاده میباشد و همچنین نشان تجاری با این اسم ثبت شده است یا خیر.

9. انتخاب پسوند درست برای دامنه

منظور از پسوند دامنه همان ir ، com و ... میباشد. باید سعی کنید پسوند مناسبی برای دامنه خود انتخاب نمایید. البته در نظر داشته باشید که هنوز هم com. بهترین نوع پسوند برای دامنه میباشد.ثبت دامنه
آمار نشان داده است که 75% دامنه ها com. هستند و net. در رتبه دوم قرار دارد.
چرا com. بهتر است؟ زیرا گوش اکثر کاربران با این پسوند آشنا بوده و بسیار رایج و پرکاربرد میباشد.
البته که سایت های موفق بسیاری با پسوند .net و .org وجود دارند ولی برای تضمین موفقیت همیشه .com انتخاب بهتری است.
توصیه ما: سعی کنید پسوند .com را برای نام دامنه تان انتخاب کنید. اگر نام مورد نظر با این پسوند موجود نبود، net. یا org. را امتحان کنید. اگر اینها هم موجود نبودند سعی کنید نام دامنه تان را کمی تغییر دهید و دوباره امتحان کنید. همچنین اکیداً از پسوندهای عجیب و غریب مثل club ، .space. و مانند اینها خودداری کنید.

تبلیغات میان متنی/

 

درب شیشه ای یکی از ملزومات دکوراسیون لوکس و مدرن ساختمان های امروز به حساب می آیند. قیمت درب شیشه ای را در سایت قائم الکتریک مشاهده کنید. همچنین درب ورودی ساختمان ها نیز برای حفظ امنیت عبور و مرور نیازمند تجهیزات راهبند است. قیمت راهبند  را از قائم الکترونیک به راحتی دریافت کنید. درب شیشه ای اتوماتیک قائم الکترونیک/

تبلیغات میان متنی

 

10. استفاده از سرویس های ایجاد نام دامنه

برای اینکه به ایده های بیشتری برای انتخاب نام دامنه برسید میتوانید از ابزار ایجاد نام دامنه استفاده کنید. به این ترتیب میتوانید با وارد کردن نام مورد نظر خود پیشنهادات و ایده های متفاوتی دریافت کنید.
برخی از ابزارهای رایج در این زمینه عبارتند از:
1. Wordoid : در این ابزار میتوانید کلمه مورد نظر خود را جستجو کنید و حتی میتوانید تعداد کاراکتر، میزان کیفیت و زبان آن را هم انتخاب کنید سپس لیستی از عبارات ترکیبی به همراه آن کلمه دریافت میکنید.
2. Lean Domain Search : این ابزار کلمه شما را اب کلمات کیلیدی دیگر ترکیب میکند و لیستی از دامنه های آزاد را ارئه میکند.
3. DomainHole : با این ابزار میتوانید نام های مورد نظر خود را جستجو کنید، دامنه های منقضی شده را ببینید و نام های جدید ایجاد نمایید.
4. Netafraz : این سایت هم نمونه فارسی ابزارهای ایجاد نام دامنه میباشد که با جستجوی کلمه مورد نظر پیشنهادهای جایگزین هم ارائه میکند.

کلمات کلیدی در سئو چه تاثیری دارند؟

کلمات کلیدی در سئو چه تاثیری دارند؟

 
یکی از مهم ترین عنصرهایی که برای سئو بسیار دارای اهمیت می باشد کلمات کلیدی هستند در حقیقت کلمات کلیدی عواملی هستند که موتورهای جستجو بر اساس آنها می توانند سایت رامورد بررسی قرار داده و رتبه و جایگاه مناسبی را برای آن انتخاب کنند.
انتخاب کردن کلمات کلیدی مناسب برای بهینه سازی سایت اولین و در حقیقت مهم ترین مرحله ای است که برای موفقیت یک سایت تاثیر گذار می باشد. پس مواظب باشید اگر در اولین قدم برای طراحی سایت با مشکل روبرو شوید و شکست بخورید ادامه راه برایتان ناهموارتر خواهد شد و زمان و هزینه بسیاری را نیز هدر خواهید داد.
کلمات کلید فاکتورهای مهمی در موفقیت سایت می باشند که نه تنها می توانند ترافیک وب سایت را هدایت کنند بلکه این ویژگی را نیز دارند که برای سایت شما اعتبار صفحه، افزایش اعتبار دامنه، لینک بیلدینگ و افزایش فروش آنلاین کنند.
ما در تمامی مقاله هایی که تاکنون در سایت سئو ایران برایتان منتشر کرده ایم بارها و بارها درباره اهمیت کلمات کلیدی صحبت کرده ایم و عنوان کردیم که با به کار گیری کلمات کلیدی مناسب می توانید رتبه و جایگاه مناسبی را در نتایج جستجو در گوگل بدست آورید. امروز می خواهیم درباره تاثیر کلمات کلیدی در سئو برای شماهمراهان عزیز صحبت کنیم.

کلمات کلیدی مهمترین عنصر سئو برای هر موتور جستجو هستند، آنها همان چیزی هستند که رشته‌های جستجو بر آن منطبق می‌باشند. انتخاب درست کلمات کلیدی برای بهینه‌سازی اولین و مهمترین مرحله برای موفقیت کمپین سئو است. اگر در اولین گام شکست بخورید مسیر پیش رو ناهموار است و شما زمان و هزینه خود را هدر خواهید داد. در واقع با انتخاب کلمات کلیدی مناسب شما در زمینه سئو هدف گذاری می کنید و انتخاب کلمات کلیدی اولین گام در سئو است.

تأثیر کلمات کلیدی در سئو

از هر نظر کلمات کلیدی فاکتور مهم در موفقیت یک وبسایت هستند که نه تنها باعث هدایت شدن ترافیک به وبسایت می‌شوند بلکه باعث ایجاد اعتبار صفحه، افزایش اعتبار دامنه، لینک بیلدینگ و افزایش فروش آنلاین وبسایت‌ها می‌شوند. با سئوی بهتر کلمات کلیدی هدف، می‌توانید رتبه‌بندی وبسایت خود را درگوگل بهبود دهید. کلمات کلیدی یک شرط ضروری در چک لیست سئوی داخلی (on-page SEO) هستند. این مقاله به شما کمک می‌کند تأثیر کلمات کلیدی در سئو را بدانید و بتوانید رتبه‌بندی جستجوی گوگل خود را افزایش دهید و در بالای نتایج جستجو لیست شوید.

کلمات کلیدی به سایت کمک می‌کنند تا در نتایج جستجو لیست شود

کلمات کلیدی بهینه شده چه هستند؟ عملکرد کلمات کلیدی در سئو بسیار ساده و درک آن آسان است. هنگامی که کاربر صفحه نتایج جستجو را باز می‌کند و چیزی را برای محتوای مورد نیاز خود جستجو می‌کند، او کلمه یا عبارات مرتبط را در جعبه جستجو را وارد می‌کند. در چند ثانیه موتور، نتایجی را نشان می‌دهد و شامل لیستی از سایت‌ها و محتواهای مرتبطی است که دارای کلمات کلیدی نشان داده شده در محل جستجوست. سایت‌هایی که به خوبی سازماندهی شده و دارای مرتبط ترین محتوا هستند در رتبه بالا در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مورد جستجو قرار می‌گیرند. سپس کاربر بر روی سایت‌های متعدد برای محتوای مورد نیاز خود کلیک می‌کند. اینگونه است که چگونه کلمات کلیدی بهینه شده به وبسایت کمک می‌کنند تا در نتایج جستجو لیست شوند. 

درک انواع کلمه کلیدی

انواع کلمات کلیدی که باید استفاده کنید، چه هستند؟ 
کلمات کلیدی کوتاه (Short tail Keywords): اینها حداکثر شامل سه کلمه کلیدی هستند برای مثال «تگ‌های سئوی گوگل» یا «اهمیت سئو»
کلمات کلیدی طولانی (Long Tail Keywords): اینها شامل بیش از سه کلمه هستند. این کلمات کلیدی یا عبارت کلیدی نیز به عنوان کلمات کلیدی هدفمند در محتوا با توجه به عبارت مورد جستجوی کاربر (حجم جستجو) استفاده می‌شوند. برای مثال «چرا بهینه‌سازی موتور جستجو مهم است» یا «توضیحات متا در سئو چه هستند؟».

کلمات کلیدی هدفمند کمک به هدایت زیاد ترافیک به وبسایت می‌کنند

چگونه وبسایت خود را بهینه‌سازی کنید؟ هر کلمه‌ای که به عنوان یک کلمه کلیدی نامیده می‌شود، مقدار قابل‌توجهی جستار را در موتور جستجو در یکماه دریافت می‌کند. در اغلب اوقات کاربر جمله‌های طولانی را که بیش از یک یا دو کلمه است تایپ می‌کند؛ اینها کلمات کلیدی طولانی هستند که واژگان در آن هنگام محتوای آنها را مورد هدف قرار داده‌اند و توسط موتور جستجو به نمایش در می‌آیند. بنابراین کلمات کلیدی طولانی بسیار مؤثرتر نسبت به کلمات کلیدی کوتاه هستند. کلمات کلیدی کوتاه برای عناوین خوب هستند و کلمات کلیدی طولانی می‌توانند در توضیحات اضافه شوند؛ به این دلیل که به هدایت شدن ترافیک هدفمند ارگانیک از موتور جستجو کمک می‌کنند. با بهترین کلمات کلیدی، شانس شما در به دست آمدن رتبه بالای جستجو در صفحه نتایج افزایش می‌یابد.

بلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید خدمات درب شیشه ای ، راهبند ، دوربین مدار بسته  و کرکره برقی را به بهترین قیمت و با کیفیت ترین خدمان نصب را در تهران و کل ایران داشته باشید با شرکت قائم درب تماس بگیرید. 

تبلیغات درون متنی



چند نکته در مورد کلمات کلیدی

  • انتخاب کلمات کلیدی مناسب به منظور بهینه‌سازی

انتخاب درست کلمات کلیدی

زمان آنکه بتوانید براحتی رتبه بالا برای جستجوی یک کلمه‌ای بگیرید گذشته است. در حال حاضر در وب، سایت‌های بسیار زیادی وجود دارند و امکان دستیابی به رتبه بالا برای جستجوی یک کلمه‌ای بسیار مشکل است. موفقیت برای کلمات کلیدی یک یا دو کلمه‌ای بسیار محبوب خیلی مشکل است و اغلب بی‌فایده است. از این رو دستیابی به رتبه بالا برای کلمات کلیدی دو یا سه بخشی، هدف واقع گرایانه‌تری است. بهتر این است که بر روی کلمات کلیدی خاص با رقابت‌پذیری کمتر تمرکز کنید. به عنوان مثال اگر برای 15 کلمه کلیدی که رقابت‌پذیری کمتری دارند و روزانه ممکن است 10 کلیک برای شما داشته باشند تمرکز کنید، خیلی سریعتر می‌توانید در سئوی آنها موفق شوید و اگر در بخشی از آنها کاهش داشتید کل کلیک‌های خود را ازدست نمی‌دهید زیرا کلمات کلیدی دیگری هستند که از آنها کلیک دارید. به طور کلی سایتی که در مورد کلمات کلیدی مرتبط دارای رتبه است برای کلمات کلیدی رقابتی‌تر استعداد بیشتری جهت ارتقا به صفحه اول گوگل نسبت به وبسایت که هیچ رتبه‌ای برای کلمات کلیدی ساده‌تر ندارد، را دارد. بنابراین اگر چه کلمات کلیدی با گستردگی کمتر، جستجوهای پایین‌تری دارند اما ارزش بیشتری نسبت به کلمات کلیدی عمومی دارند زیرا کاربران علاقه‌مندتر به پیشنهادات شما می‌شوند. 

  • چگالی کلمات کلیدی

چگالی کلمه کلیدی

پس از انتخاب کلمات کلیدی که سایت شما را توصیف می‌کنند و به نظر می‌رسد به نفع کاربران شماست، گام بعدی این است که چگالی مناسبی را برای کلمات کلیدی هدف خود ایجاد کنید. شما نباید وبسایت خود را پر از کلمات کلیدی (keyword stuffing) کنید که این امر منجر به جریمه وبسایت خواهد شد زیرا یک عمل غیر اخلاقی در نظر گرفته می‌شود که منجر به دستکاری نتایج جستجو می‌شود. اگرچه قانون سختیگرانه‌ای وجود ندارد اما سعی کنید برای تعداد معقولی از کلمات کلیدی بهینه‌سازی کنید - 5 تا کلمه خوب است. اگر به عنوان مثال برای لیست زیادی از کلمات کلیدی بهنیه سازی کنید نه تنها چگالی مناسبی از کلمات کلیدی را نخواهید داشت بلکه متن شما غیر طبیعی و پر از کلمات کلیدی به نظر می‌رسد. از این رو چگالی پیشنهاد شده 3 تا 7% برای دو یا سه کلمه کلیدی اصلی و 1 تا 2% برای کلمات کلیدی فرعی است. 

  • کلمات کلیدی در مکان‌های ویژه

کلمات کلیدی در مکان های ویژه

کلمات کلیدی نه تنها کمیت آنها بلکه کیفیت آنها هم مهم هستند؛ باید به مکان قرارگیری این کلمات کلیدی توجه کنید و نیر ترفندهای خاصی وجود دارد که آنها را در مکان خاصی قرار دهید تا در معرض بیشتر دید بازدیدکنندگان باشند؛ به عنوان مثال اگر کلمات کلیدی شما بیشتر در عنوان صفحه، تیترها (heading) و پاراگراف اول باشند صفحه در رده بالاتری قرار می‌گیرد نسبت به زمانی که کلمات کلیدی در پایین متن باشند. دلیل این امر این است که URL (و بخصوص نام دامنه)، نام‌های فایل و نام‌های دایرکتوری، عنوان صفحه، تیترها برای بخش‌های خاص مهمتر نسبت به متن معمولی در صفحه هستند و بنابراین اگر به طور مساوی شما چگالی کلمات کلیدی مشابهی نسبت به رقبای خود داشته باشید اما شما کلمات کلیدی در URL داشته باشید این امر باعث افزایش ربته‌بندی‌تان خواهد شد. 
کلمات کلیدی در URLها و نام‌های فایل
نام دامنه و کل URL یک سایت چیزهای زیادی را می‌گوید. اگر کلمات کلیدی URL و نام فایل (نام دامنه) با یکدیگر هم خوانی داشته باشند، تأثیر مثبتی بر رتبه‌بندی و نیز در افزایش نرخ کلیک را خواهند داشت؛ به این دلیل که کاربر با مشاهده کلمات آشنا و تأثیرگذار، تمایل بیشتری به کلیک کردن بر روی لینک را خواهد داشت و موتورهای جستجویی مانند گوگل اهمیت زیادی به نام فایل‌ها می‌دهند. اغلب موتورهای جستجو صفحاتی را ترجیح می‌دهند که یک کلمه کلیدی در نام فایل داشته باشد. نام فایل باید ترجیحا کوتاه و توصیفی باشد و بیش از سه یا چهار کلمه در نام فایل خود انتخاب نکنید.
کلمات کلیدی در عناوین صفحه
عنوان صفحه یکی دیگر از مکان‌های ویژه است؛ به این دلیل که محتوای تگ <title> معمولا در بیشتر نتایج موتورهای جستجو از جمله گوگل نمایش داده می‌شود. در حالیکه در مشخصات HTML اجباری نیست که چیزی را در تگ <title> بنویسید، برای اهداف سئو نباید تگ <title> را خالی بگذارید، به جای آن بهتر است عنوان صفحه را در آن بنویسید. 
کلمات کلیدی در تیترها (Headings)
به طور معمول تیترها، پاراگراف‌ها را با زیر موضوعات مرتبط جدا می‌کنند و از یک دیدگاه ممکن است داشتن یک تیتر پس از هر پاراگراف بی‌معنی باشد اما از دیدگاه سئو داشتن تیترهای بسیار در صفحه بسیار خوب است؛ بخصوص اگر آنها شامل کلمات کلیدی هم باشند. محدودیت‌های تکنیکالی برای محتوای تگ‌های <h1>، <h2>، <h3>،... <hn> وجود ندارد اما به طور رایج تیترهای بسیار بلند برای قابلیت خوانایی صفحه بد است. بنابراین مانند URLها، باید طول تیترها مناسب باشد. 
به طور کلی برای هر وبسایت باید تعداد محدودی کلمه کلیدی انتخاب کرد و بر روی سئوی آن کار کرد. اگر کلمات کلیدی بدرستی مورد استفاده قرار گیرند، می‌توانند استراتژی ایجاد وبسایت و محتوا در آن را تعیین کنند. هنوز کلمات کلیدی برای بهینه‌سازی وبسایت‌ها عنصر بسیار مهم اند و یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه‌بندی برای سئو هستند. موتورهای جستجو همیشه به دنبال این هستند که وبسایت چه کلمات کلیدی برای کراول شدن (خزش) استفاده کرده است. برای موتورهای جستجو، کلمات یا عبارات کلیدی به عنوان اتصالات عمل می‌کنند. کلمات کلیدی نقش کلیدی را در اتصال کاربران به صفحات باکیفیت مورد جستجوی آنها ایفا می‌کنند. این کلمات کلیدی باید با سئوی خوب در محتوا قرار داده شوند و به شیوه‌ای سازمان یافته جهت خزیدن و ایندکس توسط موتورهای جستجو انتخاب شوند.

کلمات کلیدی بهینه چیست؟

در مطالب بالا عنوان کردیم که کلمه کلیدی عبارت یا کلمه ای است که به موتورهای جستجو کمک می کنند تا وب سایت شما را راحتتر مورد بررسی قرار دهند. اما اکنون می خواهیم بدانیم که کلمات کلیدی بهینه چه کلماتی هستند. در واقع کلمات کلیدی بهینه به کلماتی گفته می شود که به حوزه کاری و فعالیت وب سایت شما ارتباط دارد و شما در آن زمینه در سایت خود محتوا و یا محصولاتی را قرار داده اید شما با این کار این امکان را برای کاربران به وجود آورده اید که در موتورهای جستجو عبارت مورد نظر خود را سرچ کرده و سایتهایی که در صفحه اول گوگل وجود دارند را برایشان نمایش دهد. اگر شما طراحی وب سایت خود و بررسی سئو سایت خود به درستی و براساس اصول وتکنیک های سئو انجام داده باشید و در صفحه اول گوگل قرار گرفته باشید طبیعتا بازدیدکنندگان بسیاری وارد سایت شما می شوند و اینجاست که میتوانید به تاثیر کلمات کلیدی در سئو وب سات خود بخوبی پی ببرید.

کلمات کلیدی بهینه چیست؟

تاثیر کلمات کلیدی در سئو

بخش های مورد استفاده از کلمات کلیدی

برای اینکه تاثیر کلمات کلیدی در سئو را به خوبی درک کنید باید بدانید که کلمات کلیدی را در چه بخش هایی از وب سایت خود می توانید استفاده کنید. یک یاز بخش هایی که م یتوانید از کلمات کلیدی در آن استفاده کنید عنوان محتوا می باشد بنابراین سعی کنید زمانیکه می خواهید محتوایی را تولید کنید کلمه کلیدی مورد نظر را در عنوان آن محتوا به کار ببرید. بخش دیگری که از کلمات کلیدی می توان در آنها استفاده کرد خود محتوا می باشد شما در محتواهای خود می توانید چندین بار کلمات کلیدی خود را به کار ببرید. شما برای اینکه بتوانید رتبه و جایگاه مناسبی را در نتایج جستجو گوگل بدست آورید از کلمات کلیدی خود نیزمی توانید در عنوان های فرعی ب سایت و آدرس وب سایت نیز استفاده کنید

شناسایی کلمات کلیدی

گفتیم که کلمات کلیدی چه کلماتی هستند و به کلمات کلیدی بهینه نیز اشاره ای کرده ایم. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با حرفه و فعالیت کاری می تواند به شما در بدست آوردن رتبه و جایگاه مناسب در نتایج گوگل کمک کرده و تاثیر کلمات کلیدی در سئو بیشتر احساس خواهد شد. اما باید بدانیم که کلمات کلیدی را چگونه در وب سایت خود استفاده به کار ببریم که هم برای الگوریتم های گوگل قابل تجزیه وتحلیل باشد هم به شما در بدست آوردن رتبه کمک کند و مانع از جریمه شدن وب سایت شما نیز بشوند.
باید این موضوع را بدانیم که برای شناسایی کلمات کلید چه کارهایی لازم است که انجام دهیم. برای شناسایی کلمات کلیدی می توانیم از ابزارهایی که در این زمینه به شما کمک می کنند استفاده کنید. ابزارهایی که به شناسایی کلمات کلید کمک می کنند عبارتند از:

  • Übersuggest
  • Keyword Tool IO
  •  SEOChat Suggestion Keyword Finder
  • Google AdWords Keyword Planner
  • Link Sleuth
  • Screaming Frog SEO Spider
  • WordStream’s Free Keyword Tool
  • rellian Keyword Discovery

ابزارهای نام برده شده برای شناسایی کلمات کلیدی به شما کمک می کنند تا بتوانید د رانتخاب کلمات کلیدی که در زمینه کاری شما می باشد بیشتر دقت کرده  کلمات کلیدی مناسبی را در وب سایت خود به کار ببرید با به کار گیری و شناسایی کلمات کلید مناسب می توانید در روند بهبود سئو سایت خود نیز تاثیر گذار باشید.
بدون شک متوجه تاثیر کلمات کلیدی در سئو شده اید و دانستید که انتخاب درست و به جای کلمات کلید چقدر میتواند در ترافیک وب سایت شما و بدست آوردن رتبه مناسب د رنتایج جستجو به شما کمک کند.

سخن پایانی

با یه کار گیری و انتخاب درست کلمات کلیدی در زمینه فعالیت خود می توانید ترافیک وب سایت خود را بالا ببرید و زمانیکه کاربران در جستجوی نیازهای خود هستند راحت تر می توانند به وب سایت شما وارد شوند و این در صورتی است که در زمان جستجو وب سایت شما برای کاربران در صفحه اول گوگل نمایش داده شود.

تبلیغات میان متنی

همچنین می توانید انواع جک برقی و قیمت جک برقی را در سایت  قائم الکترونیک ببینید. / انواع دوربین مداربسته و نماترموود و تجهیزات شبکه را نیز در سایت شرکت قائم  الکتریک می توانید ببینید.

تبلیغات میان متنی

روشهای مختلف بازاریابی کدامند؟

روشهای مختلف بازاریابی کدامند؟

هنگام مطالعه برای بررسی انواع روش های بازاریابی، میتوان دریافت که روش های مختلف بازاریابی، بر اساس روش های یافتن بازارهای جدید، روش های جدید متقاعد کردن مشتریان، مکان های جدید برای عرضه محصولات، بعنوان یک بازار جدید و غیره تقسیم بندی می شوند. متخصصان، اساتید و فعالان در عرصه بازاریابی در جهان و ایران انواع بازاریابی را به دسته های و روش های مختلفی تقسیم بندی کرده اند. تشریح تمامی این روش ها در یک مقاله نمی گنجد بنابراین ما در این مقاله به مهمترین روش های بازاریابی خواهیم پرداخت.

انواع بازاریابی و روش های مختلف بازاریابی کدام ها هستند؟

با مطالعه در انواع بازاریابی می توان دریافت که برخی از انواع معرفی شده در بازاریابی را میتوان در هم ادغام کرد و برخی را می توان به دو روش تقسیم کرد. بعنوان مثال مقاله های متعددی وجود دارد که هر کدام از شبکه های اجتماعی مانند توییتر ، فیس بوک و غیره را به عنوان یک روش بازاریابی معرفی کرده و شرح داده اند که می توان همه آنها را در یک دسته به عنوان بازاریابی شبکه های اجتماعی ادغام کرد. این مقاله به راهکارهای جدید برای بازاریابی و روشهایی که شرکت های معتبر از آن استفاده کرده اند می پردازد. شرکت های مختلف هر کدام روش های مختلفی برای بازاریابی دارند که میتوان به بررسی و تحلیل این روش ها پرداخت. مثلا شرکت اپل، تولید کننده محصولاتی مانند لپ تاپ ، موبایل و غیره برای تبلیغات محصولات خود، از ساخت تبلیغات تلویزیونی و چاپ بیلبورد های تبلیغاتی و تبلیغ در مجله ها استفاده کرده است. در همه این روش ها شرکت اپل به دنبال ایجاد نوعی حس وابستگی در مشتریانش می باشد.

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

تبلیغات درون متنی

 

انواع بازاریابی و روش های مختلف بازاریابی که امروز به کار می روند عبارتند از : 

1- بازاریابی سببی (Cause Marketing)

این واژه به بازاریابی علّی، بازاریابی سببی و بازاریابی خیرخواهانه نیز ترجمه شده است. در این روش بازاریابی هدف بازاریاب یافتن موضوع یا علتی است که مشتری ها و شرکت تولید کننده هر دو به آن علت و یا موضوع اهمیت می دهند. استفاده از بازاریابی سببی نیازمند این است که بازاریاب از موضوعات مهم برای شرکت تولید کننده محصول مطلع باشد. اگر بخواهیم یک مثال از بازاریابی سببی بزنیم، میتوانیم شرکت تولید کفش Toms Shoes را بعنوان مثال ذکر کنیم. این شرکت بجای تبلیغ یک کفش بخرید و یک کفش بصورت رایگان هدیه بگیرید، شعار تبلیغاتی خود را به این صورت تهیه کرده است: با خرید هر کفش توسط مشتریان ما، یک نفر که توان خرید کفش ندارد صاحب کفش خواهد شد. شرکت پپسی در امارات متحده عربی برای کسب بازار اقدام عجیبی انجام داد. این شرکت با ایجاد بنگاهی به زنان سرپرست خانوار کمک کرد تا بتوانند خود را از نظر مالی مدیریت کنند. گام بعدی این شرکت این بود که به این زنان امکان داد که خودشان بعنوان آموزگار به زنان دیگری که شرایط مشابه آنها داشتند کمک کنند. این کار شرکت پپسی، در امارات چنان مورد استقبال قرارگرفت که اکنون بیشتر فروش این محصول در امارات نه بخاطر برتری کیفی محصول تولید شده نسب به رقبا و یا پایین تر بودن قیمت، نیست. بلکه مردم صرفا جهت گسترش فعالیت های پپسی در امارات محصولات این شرکت را تهیه می کنند.

 

انواع بازاریابی

 

2- بازاریابی محیطی (Close Range Marketing)

این واژه به بازاریابی در محدوده نزدیک، بازاریابی در محدوده های بسته نیز ترجمه شده است. در برخی منابع بازاریابی محیطی با حروف اختصاری crm معرفی شده است. که ما با توجه به اینکه حروف اختصاری crm در بازاریابی اغلب برای مخفف واژه Customer Relationship Management به معنی مدیریت ارتباط با مشتری بکار می رود از استفاده از این اختصار برای بازاریابی محیطی خودداری کرده ایم. این روش بازاریابی بر ارتباط میان بازاریاب و مشتریان در محیط های کوچک و نزدیک پایه گذاری شده است و در این روش ارسال تبلیغات برای مشتری به روش هایی مانند ارسال از طریق بلوتوث و یا از طریق نرم افزارهای مبتنی بر وای فای مانند share it و غیره انجام می شود.

4- بازاریابی رابطه ای (Relationship Marketing)

بیشتر شرکت ها امروزه تلاش دارند تا ارتباط بیشتری با مشتریان خود داشته باشد. برخلاف روش بازاریابی معاملاتی (transactional marketing) که تمام تمرکزش بر فروش محصولات است. در بازاریابی رابطه ای شرکت ها تلاش می کنند تا مخاطبان برندشان را دوست داشته باشند. این روش باعث شده است که مشتریان مبالغ بیشتری را برای این برند ها صرف کنند. برند Walgreens با افزایش راههای ارتباطی خود با مشتریانش میزان فروش خود را شش برابر کرده است. در بازاریابی رابطه ای شما باید از همه روش های فروش مانند فروش در شرکت، فروش در وب، فروش در موبایل و... بهره بگیرید.

5- بازاریابی معاملاتی (Transactional Marketing)

این روش بازاریابی همانطور که در بالا اشاره شد بر فروش تمرکز کامل دارد. روش بازاریابی معاملاتی در حراجی ها و خرده فروشی های بزرگ کاربرد زیادی دارد. در خرده فروشی های بزرگ شرکت ها با تعداد زیادی از مشتری روبرو هستند و برای افزایش میزان خرید این تعداد زیاد مشتری از روش های مانند کپن های خرید، تخفیفات و تبلیغات کالاها اقدام به افزایش فروش خود می کنند.

6- بازاریابی با عرضه محدود محصول (Scarcity Marketing)

برخی شرکت ها برای افزایش قیمت و فروش راحتتر محصولات خود، تعداد محصول عرضه شده در بازار را کنترل می کنند. به این ترتیب خریداران با سرعت بیشتری محصولات عرضه شده را خریداری می کنند و این در حالی است که غالبا محصولات این گونه شرکت ها از رقبا گرانتر نیز هست. در بازاریابی با عرضه محدود محصول، شرکت ها میتوانند محصولات خود را سریعتر و گرانتر بفروش برسانند. مثال : شرکت رویز رویز تولید کننده خودرو با این روش براحتی برند خود و برند چینی خود فانتوم را بفروش میرساند. مثال دیگر : برند ریبن تولید کننده عینک آفتابی زمانی ارزانترین برند موجود دربازار بود. ولی با فروش این برند به یک شرکت ایتالیایی میزان عرضه این محصول کاهش یافت و قیمت آن بشدت بالا رفت و این امر فروش این محصول را چنان افزایش داد که امروزه با عرضه محصول جدید از این برند، مخاطبان در صف های طولانی برای خرید صف می کشند.

7- بازاریابی دهان به دهان (Mouth Marketing)

در روش بازاریابی دهان به دهان، تبلیغ کالا بصورت حضوری صورت می گیرد. مشتریان اغلب مایل به گفتگو درباره برندهای مورد علاقه خود هستند. بیشتر مردم دوست دارند داستان خرید از برندهای معروف را برای هم نقل کنند. بازاریابی دهان به دهان اولین روشی است که طی آن یک فرد به تهیه یک محصول علاقه مند میشود. شرکت ها و بازاریابان امروزه میدانند که بازاریابی دهان به دهان به شرکت و برند آنان اعتبار خواهد داد.



تبلیغات میان متنی/

درب شیشه ای یکی از ملزومات دکوراسیون لوکس و مدرن ساختمان های امروز به حساب می آیند. قیمت درب شیشه ای را در سایت قائم الکتریک مشاهده کنید. همچنین درب ورودی ساختمان ها نیز برای حفظ امنیت عبور و مرور نیازمند تجهیزات راهبند است. قیمت راهبند  را از قائم الکترونیک به راحتی دریافت کنید. درب شیشه ای اتوماتیک قائم الکترونیک/

تبلیغات میان متنی

 

بازاریابی دهان به دهان

 

8- بازاریابی دعوت به خرید (Call to Action (CTA) Marketing)

بازاریابی CTA را معمولا در وب تعریف می کنند و بیان میدارند که شما هنگام ترغیب مشتری و جلب نظر او به بازدید از یک کالا و یا مشاهده جزئیات آن باید یک راه برای دعوت به خرید نیز در سایت خود قرار دهید. یک نوشته بزرگ و یا یک دکمه با گرافیک جذاب که از مشتری میخواهد با کلیک روی آن کالا را بخرد. این روش برای اهدافی مانند عضویت برای دریافت مجله های تبلیغاتی نیز کاربرد دارد.

دعوت به خرید در بازاریابی سنتی

هنگامی که در بازاریابی سنتی فروشنده کالایی را که مشتری آن را پسندیده توضیح میدهد در انتها باید از مشتری بخواهد که کالا را تهیه کند. اگر دقت کرده باشید اکثر فروشندگان حرفه ای تبلیغات خود را با این جمله، که چرا کالا رو نمی خرید؟ به پایان میبرند. شما در جواب این سوال پاسخی خواهید داد. مانند اینکه، قیمتش برایم گران است و یا هنوز مطمئن نیستم کالا برای من واقعا مناسب باشد. به این ترتیب فروشنده دقیقا میداند که چگونه دیالوگ های خود را برای رفع این مشکل تنظیم کند. به این ترتیب شانس فروش افزایش خواهد یافت.

9- بازاریابی ویروسی (Viral marketing)

در این روش بازاریابی تلاش میشود تا با کمک تبلیغات پیش از عرضه یک محصول در بازار، مخاطب را برای خرید آن مشتاق کرد. در بازاریابی ویروسی یا بازاریابی وایرال تلاش بر گستردگی هر چه بیشتر تبلیغات است. برند های مشهور مانند سامسونگ برای این روش های تبلیغاتی گاهی هزینه پرداخت نمی کنند. علاقه مندان محصولات آنها در شبکه های اجتماعی بصورت رایگان تبلیغات آنان را دست به دست می کنند. این روش پخش شدن تبلیغات وایرال در شبکه های اجتماعی باعث شده است که به این نام خوانده شود. زیرا درست مانند یک ویروس در شبکه های اجتماعی منتشر میشود. یادمان باشد که استفاده از این شیوه تبلیغات برای شرکت ها و برندهای شناخته نشده هزینه های بالایی در پی دارد.

 

بازاریابی ویروسی

 

 

10- بازاریابی برحسب تنوع (Diversity Marketing)

این روش بازاریابی بر حسب تنوع جنسیت، ذائقه، فرهنگ و انتظارات بازاریابی و ارائه محصول را انجام می پذیرد. مثال: روش ارائه محصول خرما در عراق و فرانسه باهم متفاوت است و شرکتی که میخواد در این دو کشور محصول خرما ارائه بدهد باید نوع محصول ، روش بسته بندی و حتی نوع تبلیغ متفاوتی را برای هر کدام از این دو کشور در نظر بگیرد. مثلا برای فروش خرما در کشور عراق تازگی و شیرینی خرما در تبلیغات بسیار موثر خواهد بود. و در فرانسه عدم استفاده از مواد شیمیایی در پروش خرما و تست عدم وجود فوزاریوم در تبلیغ موثر واقع خواهد شد.

11- بازاریابی مخفی (Undercover Marketing)

در تعریف بازاریابی مخفی آمده است که نگفتن چیزی به کسی گاهی بهترین تبلیغ برای یک کالا است. ولی بازاریابی مخفی عدم بازاریابی نیست. با یک مثال میتوان بازاریابی مخفی را بهتر توضیح داد.تصور کنید که فیلم Scary movie برای تبلیغ خود به شما درباره ژانر فیلم هیچ نگوید و یا حتی ژانر فیلم را برخلاف آنچه هست معرفی کند. به این ترتیب مخاطب این فیلم با دیدن آن شوکه شده و خود این شک باعث میشود این فیلم سالها مورد بحث و نقد در بین مردم باشد. این فیلم که رسما یک فیلم درجه سه است. با همین روش تبلیغ توانست بیشتر از هر فیلم دیگری در تاریخ سینما نقد دریافت کند. این موضوع که مردم مایل به صحبت در باره این فیلم بودند، ناشی از نوع بازاریابی برای آن است.

12- بازاریابی انبوه (Mass Marketing)

بسیاری از شرکت ها نیاز به فروش انبوه محصولات خود در سراسر دنیا دارند تا بتوانند به حیاط خود ادامه دهند. این شرکت ها ناچار به صرف هزینه های بالا برای تبلیغات و بازاریابی انبوه خود هستند. یکی از مثال های بارز بازاریابی انبوه، شرکت سامسونگ است، که در تمام بازارهای هدف خود از انواع تبلیغات تلویزیونی ، پوستر و غیره استفاده می کند. به این ترتیب این شرکت همواره در بین مخاطبان خود در سراسر دنیا مورد توجه قرار میگیرد. مثال دیگر این نوع بازاریابی تبلیغات کوکا کولا است که در اکثر کشورهای دنیا منتشر می شود.

 

 

برای آنکه از دسته بندی خود برای روش های بازریابی مطمئن شوم از چند کارشناس دیگر هم خواستم انواع بازاریابی را دسته بندی کنند. نتیجه دسته بندی زیر شد:

اما استراتژی که از آن صحبت کردیم به چه معنا است: استراتژی بازاریابی یک سری اقداماتی است که برای درگیر کردن مشتریان انجام می‌شود و در نهایت آنها را به خرید هدایت می‌کند. هریک از استراتژی‌های بازاریابی برای رسیدن به اهداف متفاوتی طراحی شده‌اند، به همین دلیل است که قبل از شروع، هدف خود را از بازاریابی مشخص کنید.

 

۱. بازاریابی B2C

بازاریابی B2C به استراتژی بازاریابی اشاره دارد که برای کسب و کاری طراحی شده است که محصولات یا خدمات خود را به طور مستقیم به مصرف کنندگان عرضه می‌کند. این مدل بازاریابی می‌تواند به صورت آنلاین یا در فروشگاه‌های فیزیکی و یا هر دو کار کند.

نوع مشتریان باید شناخته شود، در کجا زندگی می‌کنند، چقدر درآمد دارند، ترجیح به خرید از شبکه‌های اجتماعی دارند یا بازایابی ایمیلی. امروزه خرده فروشی‌های آنلاین مانند آمازون و دیجی‌کالا بخش مهمی از بازار مصرف‌کننده را در اختیار دارند.

۲. بازاریابی B2B (صنعتی)

برخلاف بازاریابی B2C، بازاریابی B2B زمانی اتفاق می‌افتد که یک سازمان محصولات یا خدمات خود را به یک کسب و کار یا سازمان دیگری ارائه می‌کند. بازاریابی B2B نیازمند یک رویکرد متفاوت است زیرا تعداد و نوع مشتریان و میزان خرید کاملا متفاوت است.

در عین حال به دلیل اینکه محصولات در نهایت به دست مصرف کننده نهایی می‌رسد باید نیازهای او نیز درنظر گرفته شود. بازاریابی B2B به دلیل اینکه با گروه یا سازمان تصمیم‌گیرنده در ارتباط است، روند مشکل‌ و طولانی‌تری دارد.

۳. بازاریابی مستقیم

هدف بازاریابی مستقیم ارتباط بی‌واسطه با مشتریان بالقوه و فعلی است. بازاریابی مستقیم یک استراتژی سودمند است، اما تنها برای برخی از نیچ مارکتینگ‌ها کاربرد دارد.

مسلم است که بسیاری از افراد دیگر دوست ندارد که به طور مدام هدف تبلیغات قرار بگیرند و پیام‌های تبلیغاتی دریافت کنند. از مهم‌ترین روش‌هایی که سبب رشد کسب و کار اینرتنتی می‌شود بازاریابی مستقیم است. از نمونه‌های بازاریابی مستقیم، ایمیل‌های دریافتی از سایت‌هایی است که در آنها ثبت نام کرده‌اید. ارسال بسته‌های پستی و کاتالوگ محصولات به مشتریانی که آدرس آنها را دارید نمونه دیگر بازاریابی مستقیم است.

بازاریابی مستقیم این امکان را می‌دهد که پیام‌های ارسالی در هر شکلی شخصی‌سازی شوند. همچنین با توجه به بازخوردهای گرفته شده بهترین روش برقراری ارتباط استفاده شود.

۴. بازاریابی حسی (تجربی)

اهمیت بازاریابی حسی به این دلیل است که حواس انسان بر تصمیم گیری خرید تاثیر می‌گذارد. بازاریابی حسی تاثیر محرک‌هایی که بر انتخاب تاثیر می‌گذارند را بررسی می کند.

از طریق حواس بینایی، چشایی، لامسه، شنوایی و بویایی می‌توان بسیاری از احساس‌ها مانند لذت و اعتماد را در مشتری ایجاد کرد. تبلیغات سنتی که تنها از طریق حواس بینایی و شنوایی ارتباط برقرار می‌کنند تاثیرگذاری گذشته را ندارند. به همین دلیل استفاده از راهکارهای نوین بازاریابی مانند بازاریابی حسی به میان آمده است. هدف بازاریابی حسی ایجاد درگیری حسی و برقراری ارتباط بلند‌مدت با مشتری است.

بازاریابی حسی به این سوال پاسخ می‌دهد: چه تجربه‌ای برای مشتری ایجاد می‌کنید و چگونه او را ترغیب به تجربه کردن می‌کنید. مدیریت تجربه مشتری وظیفه اصلی بازاریابی حسی است.

 

۵. بازاریابی دهان به دهان

مردم تجربیات خود از خرید محصولات را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. این روش از موثرترین روش‌ های بازاریابی است زیرا دیگران به آنچه توسط اطرافیانشان گفته می‌شود بیشتر از تبلیغات اطمینان دارند.

یک کسب و کار می‌تواند با ارائه تجربه خوب، مشتری را داوطلبانه به یک تبلیغ کننده محصول و خدمات خود تبدیل کند. کیفیت در این مدل ملاک است تا محصول خود، تبلیغ کننده خود باشد.

تبلیغات دهان به دهان بیش از هر زمان دیگری آسان‌تر شده است زیرا دیگر به افرادی که با یکدیگر گفتگوی رو در رو داشته باشند نیازی نیست. پیشنهاد محصولات و خدمات موردعلاقه در شبکه های اجتماعی یا در یک پست وبلاگ نوعی تبلیغات دهان به دهان به حساب می‌آیند.

۶. بازاریابی ویروسی

بازاریابی ویروسی به معنای گسترش پیامی مشخص تا بالاترین حد ممکن است. برای موفقیت این روش باید دلیل خوبی به افراد داد تا تشویق شوند تبلیغ یا محتوای مورد نظر را به دیگران ارسال کنند.

بازاریابی ویروسی قطعا یک مزیت در عصر بازاریابی اینترنتی است. ابزارهای بازاریابی ویروسی مانند شبکه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو، ایمیل، خبرنامه و کتاب‌های الکترونیکی بسیار وسیع هستند.

بازاریابی ویروسی می‌تواند هزینه‌های تبلیغات را تا چندین برابر کاهش دهد. ارائه هدیه یا محصولی رایگان و ارزشمند همان چیزی است که موفقیت بازاریابی ویروسی را تضمین می‌کند و بعد از آن می‌توانید کار را به مشتریان خود بسپارید.

۷. بازاریابی محتوا

محتوا می‌تواند به هر شکلی از مقاله، عکس، اینفوگرافی، صوت و ویدیو باشد، اما اطمینان حاصل کنید که به مخاطبان شما مربوط می‌شود و آنها را جذب می کند.

استراتژی بازاریابی محتوا هر نوع محتوایی است که به صورت آنلاین در وبلاگ، صفحات فرود یا رسانه اجتماعی منتشر شود.
بازاریابی محتوا روشی بسیار موثر است زیرا ترافیک ارگانیک را از موتورهای جستجو به سمت شما هدایت می‌کند و بازدیدکنندگان را به مشتریان وفادار تبدیل می‌کند. ایجاد تقویم محتوا برای برنامه‌ریزی بهتر و جذب ایده های جدید در اینجا کاربرد دارد.

۸. بازاریابی شبکه های اجتماعی

برخی از کارشناسان رسانه‌های اجتماعی را “وبلاگ جدید” می‌دانند. افراد محتوای خوبی را به رسانه‌های اجتماعی ارسال کرده و ترافیک را برای محصولات و صفحات فرود خود جذب می‌کنند.

فعالیت در شبکه های اجتماعی روش خوبی برای آگاهی از برند و ارتباط با مخاطبان هست. اگر وب‌سایت دارید تمرکز اصلی بر وب‌سایت باشد و شبکه‌های اجتماعی را موازی با سایت پیش ببرید.

 

 

سخن پایانی

بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است. سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین تبلیغات گوگل ادوردز از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد.