مجله تکنولوژِی / صنایع حفاظت تصویری / دوربین مدار بسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژِی / صنایع حفاظت تصویری / دوربین مدار بسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

CGI چیست و چگونه کار می‌کند


CGI چیست و چگونه کار می‌کند

CGI مخفف Common Gateway Interface است. CGI یک بخشی از وب سرور (Web Server) است که این قابلیت را فراهم میکند تا برنامه ای در سمت سرور اجرا شود و خروجی آن برنامه برای کاربر متصل شده به سرور از طریق صفحه ی وب به نمایش در آید. CGI یکی از اولین روش ها برای تولید صفحات وب پویا (Dynamic) به حساب می‌آید که دارای قدمت زیادی ست. به عنوان مثال در موتور های جستجو کاربر تنها یک صفحه در مقابل خود میبیند که شامل یک کادر برای وارد کردن کلید واژه و یک دکمه‌ی جستجو ست. وقتی کاربر دکمه ی جستجو را میزند، CGI یه اسکریپت را (فرضا" به زبان Perl) که در پوشه‌ی خاصی (cgi_bin) روی سرور قرار گرفته اجرا می کنه. با اجرای این اسکریپت کلید واژه ی کاربر به عنوان ورودی استخراج شده و در پایگاه داده‌ای این کلید واژه جست و جو می‌شود تا نتایج جست و جو به دست آید. در نهایت در خروجی اسکریپت یه فایل HTML درست شده که نتایج جستجو را شامل می‌شود و CGI این HTML را به عنوان پاسخ برای کاربر ارسال میکند. چون پویش در یک پایگاه داده به طور مستقیم از راه HTML ممکن نیست، مجبور شدیم از کد Perl برای این کار کمک بگیریم و CGI فقط نقش یه واسطه را بازی میکند.

CGI مخفف Common Gateway Interface است. CGI یک بخشی از وب سرور (Web Server) است که این قابلیت را فراهم میکند تا برنامه ای در سمت سرور اجرا شود و خروجی آن برنامه برای کاربر متصل شده به سرور از طریق صفحه ی وب به نمایش در آید. CGI یکی از اولین روش ها برای تولید صفحات وب پویا (Dynamic) به حساب می‌آید که دارای قدمت زیادی ست. به عنوان مثال در موتور های جستجو کاربر تنها یک صفحه در مقابل خود میبیند که شامل یک کادر برای وارد کردن کلید واژه و یک دکمه‌ی جستجو ست. وقتی کاربر دکمه ی جستجو را میزند، CGI یه اسکریپت را (فرضا" به زبان Perl) که در پوشه‌ی خاصی (cgi_bin) روی سرور قرار گرفته اجرا می کنه. با اجرای این اسکریپت کلید واژه ی کاربر به عنوان ورودی استخراج شده و در پایگاه داده‌ای این کلید واژه جست و جو می‌شود تا نتایج جست و جو به دست آید. در نهایت در خروجی اسکریپت یه فایل HTML درست شده که نتایج جستجو را شامل می‌شود و CGI این HTML را به عنوان پاسخ برای کاربر ارسال میکند. چون پویش در یک پایگاه داده به طور مستقیم از راه HTML ممکن نیست، مجبور شدیم از کد Perl برای این کار کمک بگیریم و CGI فقط نقش یه واسطه را بازی میکند.

تبلیغات میان متنی

سئو سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین  تبلیغات گوگل  از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران ، طراحی سایت فروشگاهی و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است. طراحی وب سایت یکی از ضرورت های انکار نشدنی برای رشد کسب و کارها به حساب می آید. همچنین بعد از اتمام پروژه طراحی سایت شما به خدمات سئو و تبلیغ گوگل نیاز خواهید داشت.

ما متخصص بهبود سئو سایت هستیمبهبود سئو سایت در کمترین زمان ممکن با پیام آوا پردازش.  همچنین طراحی سایت حرفه ای در تمام کسب و کارها را به ما بسپارید

تبلیغات میان متنی

PHP چیست؟


PHP چیست؟

PHP یک زبان قدرتمند برای ساخت وب سایت های پویا است. این زبان اسکریپتی میتواند با HTML ادغام شود. php یک زبان در سمت سرور است, بدین معنا که کدهای php روی سرور تفسیر میشوند و خروجی html و یا خروجی های دیگری تولید میکند که توسط کاربر قابل مشاهده است.

هر روز وب سایت ها گسترش پیدا میکنند و مخاطبان بیشتری را در بر میگیرند. تا به حال بیش از 125.000.000 دامنه در اینترنت ثبت شده است که نشان دهنده گسترش سریع اینترنت می باشد. با بزرگ شدن و زیاد شدن مخاطبان وب سایت ها دیگر HTML پاسخگوی نیاز مدیران وب سایت ها نبود، از این رو به زبانی نیاز بود تا بتواند مانند نرم افزارهای Dektop عمل کند و به راحتی قابل گسترش باشد. زبان هایی مانند PHP, Asp, Java و ... به وجود آمدند تا به وب سایت ها خدمت کنند. در این مقاله شما را تا حدودی با زبان برنامه نویسی PHP آشنا میکنیم و نگاه کوتاهی به تاریخچه و عمل کرد PHP خواهیم انداخت.

php

 

PHP یک زبان قدرتمند برای ساخت وب سایت های پویا است. این زبان اسکریپتی میتواند با HTML ادغام شود. php یک زبان در سمت سرور است, بدین معنا که کدهای php روی سرور تفسیر میشوند و خروجی html و یا خروجی های دیگری تولید میکند که توسط کاربر قابل مشاهده است.
php در سال 1994 توسط Rasmus Lerdorf ارایه شد. از آن زمان تا به حال تغییرات زیادی در این زبان اسکریپتی تحت لینوکس ایجاد شده است و در حال حاضر نسخه 5 آن توسط تیم گسترش دهنده php عرضه شده است. تا به امروز حدودا بیش از 35.000.000 وب سایت از این زبان برای ساخت برنامه های تحت وب خود استفاده کرده اند و به عنوان یکی از پرطرفدارترین زبان های اسکریپتی به حساب می آید.

برخی از رقبای php عبارتند از: Perl, JSP, ColdFusion و ASP.NET اما زبان php برتریهای بسیاری در مقایسه با رقیبان خود دارد مانند:
کارایی بالا، واسطه های مختلف برای سیستم پایگاه های اطلاعاتی مختلف، کتابخانه داخلی برای انجام امور متداول، هزینه پایین، امنییت بالا و ... یکی از نکات مهم زبان php مستقل از محیط کار بودن آن است، بدین صورت که در تمامی کامپیوترها و سیستم عامل ها قابل اجرا است. php روی لینوکس، ویندوز و ... به سادگی اجرا میشود.

برنامه های php را به وسیله مرورگر وب اجرا میکنیم. به وب سایتی که برنامه php در آن قرار دارد میرویم و با در خواست ما سرور کدهای php را تجزیه و تحلیل میکند و پاسخ آن را به صورت html به ما نشان میدهد. با استفاده از زبان php میتوان وب سایت هایی را ساخت که:
داده ها را از منابع مختلفی مانند بانک های اطلاعاتی و یا فایل ها جمع آوری کنند.
عناصری مثل جستجو، فروم، عضوییت، ورود و خروج کاربران، گالری عکس و ... ایجاد کرد.
سیستم پست الکترونیکی ایجاد کرد، فروشگاه آنلاین ساخت و به کاربران اجاز خرید داد و ...
به طور کلی میتوان گفت php برای وب سایت هایی مناسب است که با کاربران زیادی سر و کار داردند و به صورت مرتب به روز میشوند. شاید این نکته برای شما جالب باشد که بدانید Yahoo به عنوان یکی از هامیان php است و بسیاری از قسمت های خود را با زبان php ساخته است. از وب سایت های معروفی دیگری که از php استفاده میکنند میتوان به Google, flickr و Facebook اشاره کرد.

برنامه نویسی php معمولا به این صورت است که برنامه نویسان در یک کامپیوتر (بدون اتصال به اینترنت) برنامه خود را مینویسند، آزمایشات مقدماتی خود را روی آن انجام میدهند سپس آن را روی سرور منتقل میکنند. در بیشتر موارد برنامه نویس اطلاعات وب سایت را در داخل یک بانک اطلاعاتی قرار میدهید، اطلاعاتی مانند شناسه کاربران و کلمات عبورشان، اخبار و نوشته ها .... سپس با استفاده از php به بانک اطلاعاتی متصل میشوند و با اطلاعات آن کار میکنند. یکی از متداولترین بانک های اطلاعاتی که برای php مورد استفاده قرار میگیرد MySQL است. MySQL چندی پیش توسط شرکت Sun خریداری شد و در حال حاضر نسخه 5 آن آخرین نسخه ارایه داده شده می باشد.

 1.      طراحی سایت فروشگاهی

2.      طراحی سایت تهران

3.      طراحی سایت

4.      سئو سایت

5.      سئو

6.      طراحی وب سایت

7.      طراحی سایت شرکتی

8.      طراحی سایت فروشگاهی

9.      طراحی سایت تهران

10.  طراحی سایت

11.  سئو سایت

10 واقعیت خطرناک در مورد اینترنت!


10 واقعیت خطرناک در مورد اینترنت!

شبکه‌ای متشکل از شبکه‌های بی‌شمار که چه بخواهیم چه نخواهیم یکی از بخشهای مهم زندگی‌امان شده است، به گونه‌ای که برخی می‌گویند:” اگر اینترنت برای 5 ثانیه متوقف شود، قلب من هم از کار خواهد افتاد”. این جمله و این حالات تنها چیزی را که به یادمان می‌آورد واژه‌ نه چندان خوشایندی به نام “اعتیاد” است.

شبکه‌ای متشکل از شبکه‌های بی‌شمار که چه بخواهیم چه نخواهیم یکی از بخشهای مهم زندگی‌امان شده است، به گونه‌ای که برخی می‌گویند:” اگر اینترنت برای 5 ثانیه متوقف شود، قلب من هم از کار خواهد افتاد”. این جمله و این حالات تنها چیزی را که به یادمان می‌آورد واژه‌ نه چندان خوشایندی به نام “اعتیاد” است.
استفاده بیش از حد از هر چیزی نادرست است و افراط حتی بهترین و زیباترین چیزهای دنیا را نیز آلوده و خطرناک می‌کند. در رابطه با اینترنت هم باید دو روی سکه را دید. رویی منفی که بیشترین اثر را هم بر روی نوجوانان می‌گذارد و دارد کم کم به جایگزینی برای روابط انسانی تبدیل می‌شود، وجودش ارزشمند است، اما در عین حال کلی واقعیت و حقیقت تلخ هم همراهش دارد. در مطلب زیر به 10 تا از تلخترین واقعیت‌های استفاده از اینترنت می‌پردازیم.

 

هک کردن این روزها مثل آب خوردن شده است. افرادی هستند که براحتی اکانت شخصی شما را هک کرده و از آن سو استفاده می‌کنند. هرچقدر میزان استفاده از اینترنت بیشتر باشد به همین مراتب میزان نگرانی ما هم نسبت به تجاوز به حریم شخصی‌امان بیشتر می‌شود.

باز هم می‌گوییم افراط در استفاده از هر چیزی بد است. مطالعه‌ای نشان می‌دهد که اعتیاد به اینترنت به سیم کشی عصبی مغز انسان آسیب می‌زند. افراد در طول روز ساعتهای زیای را آنلاین می‌گذرانند که همین امر از کیفیت زندگی‌اشان می‌کاهد. پس از مواد مخدر و الکل، اینترنت اعتیاد آورترین چیز در دنیاست. کودکان زیادی را می‌بینیم که تقریبا تمام روز خود را به گونه‌ای با اینترنت می‌گذرانند و از تعاملات انسانی دوری می‌کنند.

متاسفانه قلدری مجازی تبدیل به ناراحت کننده‌ترین و نگران کننده‌ترین واقعیت برای کاربران اینترنتی شده است. این قضیه تنها به کودکان محدود نمی‌شود و بالغین بسیاری هستند که قربانی این نوع سو رفتار می‌شوند. متاسفانه این حرکت آنگونه که بیشتر نوجوانان فکر می‌کنند خنده‌دار نبوده و روزانه باعث ایجاد افسردگی در خیلی‌ها می‌شود. امروزه بیش از 90٪ نوجوانان به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی که خطر بیشتری از این بابت دارد متصلند.

باور این واقعیت شاید برای خیلی‌ها دشوار باشد، اما بدانید که مغز ما متشکل از میلیاردها یاخته عصبی بوده و ظرفیت حافظه ما بی نهایت است، اما تا زمانی که از آن استفاده شود. همگی باید بپذیریم که اینترنت فضایی را برای ما فراهم کرده است که دیگر نیازی به حافظه سپردن خیلی چیزها نیست. هر چیزی به ذهنتان می‌آید را تایپ کنید و آنرا بیابید.

شاید صحبت از این قضیه برای خیلی ها دشوار باشد و می‌توان گفت که در جامعه‌ای مثل ایران، بیشتر تلاش بر پنهان سازی این وقایع می‌شود. متاسفانه اینترنت را می‌توان وسیله‌ای بسیار مناسب برای سو استفاده‌های اینچنینی دانست. افراد زیادی هستند که از اینترنت برای پرداختن به امیال جنسی خود از روش نادرست استفاده کرده و دیگران را نیز گرفتار می‌کنند. روزانه تعداد بیماری‌های روانی ناشی از فاش شدن این مساله بسیار زیاد است.

رسانه‌های اجتماعی زندگی ما را نابود کرده و روز به روز بی اخلاقی را ترویج می‌دهند. تصور کنید نوجوانانی را که بیشتر زندگی خود را در اینترنت صرف می‌کنند، چه انتظاری می‌توان از این افراد در آینده و زندگی‌ای اخلاقی‌اشان داشت؟رواج بی عاطفگی، خشونت، بیخیالی و خیلی ویژگی‌های بد دیگر را می‌توان به گذراندن ساعتهای زیاد در اینترنت مرتبط دانست.

متاسفانه غلط و کوتاه نویسی مدتی است که رواج بسیاری پیدا کرده است. روزانه چشم ما با املای غلط واژگانی برخورد می‌کند که تا چند سال پش در نوشتن آنها هیچ مشکلی نداشتیم. حتما برای شما هم پیش آمده که زمان نوشتن یک لغت تردید کنید و املای آنرا چک کنید. متاسفانه این شک همیشگی دستاورد غلط نویسی اینروزها در فضای نت است.

  • اتلاف زمان با ارزش خود به کامنت گذاری

بیشتر اوقات افراد متوجه زمانی که به کامنت گذاری مشغولند نمی‌شوند. خیلی‌ها هستند که روی هر پست و تصویری کامنت می‌گذارند، حتی آنهایی که از نظر محتوا کاملا بی ارزش هستند. مواقع زیادی هم اتفاق می‌افتد که در کامنتها کار به فحاشی و هتک حرمت می‌رسد.

از خیلی جهات اینترنت به کاهش روابط رو در رو منجر شده است. افراد در حال حاضر زمان زیادی را به چت می‌گذرانند و برای دیدن یکدیگر و زمان گذاشتن برای اینکار چندان حوصله‌ای ندارند. این حالت زمانی به بدترین شکل ممکن خود می‌رسد که طرفین بدون شناخت یکدیگر مدت طولانی است که ارتباط آنلاین دارند. نشستن جلوی کامپیوتر و لپ‌تاپ جایگزین انجام خیلی کارهای جالبتر و بهتر در زندگی شده است.

تقریبا نیمی از ما زمان ارزشمند خود را با مرور صفحات وب، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، بازی، چت و کامنت گذاری می‌گذرانیم و نوجوانان در این بین بیشترین جمعیت را تشکیل می‌دهند و برای آنها یک روز پای اینترنت بودن تنها به اندازه یک ساعت جلوه می‌کند. شاید بتوان اینترنت را حرفه‌ای‌ترین و بزرگترین دزد زمان دانست. متاسفانه ساعت‌های زیادی از عمر ما در حال سپری شدن به بطالت است و هیچ تضمینی برای خوب بودن آینده‌ای که قرار است در دست ما باشد وجود ندارد.

 

منبع : تازه‌های تکنولوژی

طراحی وب سایت و سئو دوستانه


5 راه ساده طراحی وب سایت با ساختار سئو دوستانه

آیا وب سایت شما، ساختار سئو دوستانه ای دارد؟ابتدا باید بیان کنیم طراحی وب سایت با ساختار سئو دوستانه و سئو کاملا متفاوت می باشد. ممکن است وقت زیاد، تلاش و هزینه بالایی را برای بهینه سازی وب سایت خود انجام داده باشید اما اگر سایتتان ساختار سئو دوستانه نداشته باشد پس تمام کارهایی که انجام داده اید بی فایده است.

5 راه ساده طراحی وب سایت با ساختار سئو دوستانه

آیا وب سایت شما، ساختار سئو دوستانه ای دارد؟

ابتدا باید بیان کنیم طراحی وب سایت با ساختار سئو دوستانه و سئو کاملا متفاوت می باشد. ممکن است وقت زیاد، تلاش و هزینه بالایی را برای بهینه سازی وب سایت خود انجام داده باشید اما اگر سایتتان ساختار سئو دوستانه نداشته باشد پس تمام کارهایی که انجام داده اید بی فایده است.

طراحی وب سایت با ساختار سئو دوستانه:

  1. ساختار URL: یک سایت با ساختار URL قابل خواندن مهمترین بخش از On-Page SEO می باشد و باعث زنده نگه داشتن وب سایت خواهد بود.
  2. Canonicalization: گوگل کپی از محتوای وب سایت را دوست ندارد. شما مجبور هستید در طراحی وب سایت خود بین داشتن یک وب سایت با دامین www یا non-www یکی را انتخاب کنید. پس از آنکه یکی از آنها را انتخاب کردید آن یکی را فوروارد کنید.
  3. محتوای قابل ایندکس شدن در موتورهای جستجو : اگر موتورهای جستجو نتوانند محتوای دورن وب سایت را ببینند پس آنها اینکدس نخواهند شد. همیشه به این نکته توجه کنید که موتورهای جستجو در مقابل پیدا کردن فایل های فلش کور هستند و وقتی می توانند تصاویر یا ویدئو ها را پیدا کنند که آنها شامل تگس و توضیحاتی درباره معرفی آنها به موتورهای جستجو باشند.پس بهتر است اکثر محتوای وب سایت خود را html بگذارید.
  4. سایت مپ: سایت مپ یکی از بهترین روش ها برای منتشر کردن محتوا و ایندکس شدن آنها نزد موتورهای جستجو می باشد.
  5. سرعت لود وب سایت: داشتن یک سایت با لود زیاد به راحتی باعث از دست رفتن کاربران درون وب سایت و گرایش آنها به سایت های رقیبانمان خواهد شد. ار امروز هر کاری را برای افزایش سرعت لود وب سایت انجام دهید.

 

منبع : نوین مارکتینگ

در عصر دیجیتال تنها نوع بازاریابی بازاریابی محتواست


در عصر دیجیتال تنها نوع بازاریابی بازاریابی محتواست

تولید محتوا بحث داغ امروز شرکت های آی تی شده که چندیست به لطف موتورهای جستجو، توجه همه سازمان ها و صاحبان کسب و کاری که میخواهند از طریق راه کارهای دیجیتال مارکتینگ در فضای وب فارسی دیده شوند معطوف به این موضوع شده. موتور جستجوی گوگل تا حدی قوانین بهینه سازی سایت ها را هوشمندانه و سخت گیرانه طرح ریزی کرده که صاحبان وب سایت یا سازمان ها و برندها مجبور شده اند به تولید محتوای واقعی روی بیاورند؛ محتوایی که واقعا برای خواننده مفید است.

اما اتفاق نا خوشایندی که در این میان افتاده این است که بسیاری از سازمان ها و شرکت ها شروع به سفارش تولید محتوا داده و امروز با پدیده ای به نام محتوای سفارشی در فضای وب مواجه شده ایم. محتوایی که در واقع عمق و یا اصالت جدی ندارد و صرفا برای گنجاندن یکسری کلمات کلیدی در متن و تولید محتوای مفید برای موتورهای جستجو و نه برای خوانندگان واقعی تولید شده است.

هرچند محتوای وب فارسی از نظر حجم و به جز مواردی چند از نظر کیفیت و ناب بودن نسبت به محتوایی که به زبان انگلیسی موجود است تقریبا قابل نادیده گرفتن است و حرفی برای گفتن ندارد، اما درصد محتوای سفارشی در وب فارسی اگربیشتر از کل وب نباشد کمتر نیست (که عارضه یابی این موضوع جای مطالعه، بحث و پژوهش دارد که در این مطلب کوتاه مجال طرح آن نیست)!

در این میان، سرویس هایی کم نظیری مانند سایت موضوع آزاد پدید آمده اند که با هدف تولید محتوای با کیفیت، ناب و واقعا مفید و بدون اعتنا به موتورهای جستجو شروع به کار کرده اند که پیشنهاد میکنیم هم به عنوان بازاریاب محتوا و هم به عنوان خواننده هوشمند و آگاه حتما از این سرویس استفاده کنید.

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت   طراحی سایت فروشگاهی  و  طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند. پیام آوا بهترین خدمات طراحی سایت تهران را به شما عرضه می کند. همچنین طراحی اپلیکیشن موبایل را با به روز ترین تکنولوژی کد نویسی دنیا را از پیام آوا بخواهید. طراحی اپلیکیشن موبایل را با ما تجربه کنید.

تبلیغات درون متنی

پا نوشت

طراحی سایت ،  طراحی سایت اصفهان ، طراحی سایت شیراز ، طراحی سایت رشت ، طراحی سایت کرج