مجله تکنولوژِی / صنایع حفاظت تصویری / دوربین مدار بسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژِی / صنایع حفاظت تصویری / دوربین مدار بسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

حفاظت از مرز ها در دوران پسا کرونا


بیش از یک سال از شیوع ویروس مرگبار کرونا در سرتاسر دنیا می گذرد. بیش از دو سوم مردم جهان در این یک سال فقیر تر شده اند و البته بر اساس آمار بر ثروت عده محدودی نیز افزوده شده است. با شیوع کرونا بسیاری از مشاغل به شکل زنجیره ای بسته شدند و البته به دلایل امنیتی بسیاری از مرزها نیز با محدودیت های عبور و مرور شدید روبرو شدند تا سفر و تجارت نیز با اختلال جدی روبرو شود. چنین محدودیت هایی در بعد از جنگ جهانی دوم بی سابقه بوده است و در نتیجه این موضوع نیاز به  یک سیستم یکپارچه نظارتی برای بررسی عبور و مرور از مرز ها و بهتر است بگوییم حفاظت از مرزها را در تمام کشور ها به میان آورده است.

چالش های جدید کنترل مرز ها

همانطور که گفتیم دولت ها در سال گذشته ناگهان با فشار شدید وقایع ناشی از شیوع ویروس کرونا مواجه شدند؛ چرا که باید زیرساخت های مرزی را بازبینی می کردند؛ زیرساخت هایی که ده ها سال است در جایی مانند اتحادیه اروپا عملا وجود ندارد.

البته این مشکل تنها مختص اتحادیه اروپا نیست. این موقعیت برای تمام جهان، جدید و غیر عادی بوده و بسیاری از کشورها نیز با نبود اطلاعات، منابع و هماهنگی کافی بین مسئولین و سازمان های مربوطه دست و پنجه نرم می کنند.

این مشکلات اجرایی، سؤالاتی را در سطح جهانی به وجود آورد مبنی بر اینکه آیا کنترل مرزها و حفاظت از مرزها در هنگام وقوع حوادثی مشابه کرونا اثربخشی کافی را دارد؟ مرزهای امروزی کشورها تا چه حد برای شرایط اضطراری آماده هستند و مدیریت مرزها در جهان پس از کرونا چگونه خواهد بود؟

توجه به مسئله حفاظت مرزها

کاملا مشهود است که بیماری کرونا و فراگیر شدن آن در سرتاسر جهان یک تلنگر بزرگ برای سلامت عمومی بود و این موضوع را به عنوان یک چالش جهانی در پیش روی سیستم های بهداشتی قرار داد که آیا توان مقابله با بیماری های همه گیر را دارند یا نه. اما با وجود تمام تلاش هایی که در جهت متوقف ساختن شیوع ویروس کرونا صورت گرفت، بسیاری از کشورها توجه و تمرکز خود را علاوه بر سیستم های بهداشتی بر مشکلات حفاظتی این ویروس نیز معطوف کردند؛ موضوعاتی مانند تروریسم داخلی، قاچاق مواد مخدر و البته جنگ ها و مهاجرت هایی که از پس این بحران ها شکل می گیرد موضوعاتی بود که در کنار شیوع ویروس کرونا به شدت مورد توجه باید قرار می گرفت.

به دلیل مشکلات کاهش بودجه، پرسنل و زمان، بسیاری از تسهیلات پر خطر و حساس نظیر فرودگاه ها، نیروگاه های هسته ای و مراکز نظامی، نصب سیستم های حفاظتی ضروری را متوقف ساخته اند. همه ما می دانیم که بدون وجود سیستم های مناسب، این تسهیلات حساس نسبت به حملات و قاچاق کالا، آسیب پذیر می شوند.

افزایش قاچاق مواد مخدر

شاید نگران کننده ترین موضوع آن باشد که مجرمین سازماندهی شده در دوران پاندمی، فعال باقی ماندند و حتی میزان فعالیتشان را گسترش داده اند. اگرچه کرونا، رشد اقتصادی را تقریباً در تمامی صنایع کاهش داد، اما در قاچاق مواد مخدر سراسر جهان افزایش قابل توجهی داشته است. بنابراین همین موضوع لزوم توجه ویژه برای حفاظت از مرزها را بیش از گذشته نشان می دهد.  در واقع، در طی شش ماه اول سال 2020، ورود غیر قانونی مواد مخدر در برخی کشورهای اتحادیه اروپا به بیش از دو برابر میانگین ده سال گذشته آن رسیده است.

با توجه به اجرای قوانین فاصله گذاری اجتماعی و افزایش محدودیت در ترددها، قاچاقچیان مواد مخدر، به روش های جدیدی مانند شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های برقراری ارتباط روی آوردند.

با این حال، اگرچه قوانین تغییر کرده است، اما هنوز جلوی حمل و نقل مقادیر عظیم مواد مخدر گرفته نشده است. با وجود کنترل مرزها، حمل و نقل تجاری مداوم کالاها بدان معنا است که تجارت مواد مخدر همچنان ادامه دارد.حفاظت از مرزها

بیشتر بخوانید:   تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته

 افزایش سرعت واکنش دهی

نگاه کارشناسانه به موضوع حفاطت از مرزها ایجاب می کند که بحث حفاظت از مرزها را بعد از پایان یافتن پاندمی باید با سرعت بیشتر به تکنولوژی های جدید مجهز کرد تا بتوان از سو استفاده مجرمین و تروریست ها از ضعف های بنیادین و زیرساختی در این حوزه جلوگیری کرد. بنابراین بهبودی شرایط پاندمی باید با حفاظت کارآمد و قدرتمند در تمامی بخش ها همراه باشد. پاندمی کرونا خلاء بین مدیریت کنونی و سیستم های حفاظتی که هم اکنون راه اندازی شده است را برجسته تر ساخت؛ که نیاز به قابلیت نصب سریع تجهیزات حفاظتی در شرایط اضطراری را نشان می دهد.

یکی از موضوعات دیگر در بحث حفاظت از مرزها این است که باید هماهنگی دقیقی بین موسسات و مراکز کنترل مرز ایجاد شود، شیوع کرونا باعث شد که تمام این فرآیند های همکاری به چالش کشیده شود و عدم هماهنگی آنها بر همه عیان شده است. به عبارتی دقیق تر اگر قدم های مهم و هماهنگ برای این موضوع برداشته نشود صرف تقویت بازرسی افراد، وسایل نقلیه و کالاها چندان اثر بخش نخواهد بود. این موضوع بیش از پیش لزوم استفاده از سیستم های امنیتی یکپارچه را نشان می دهد.

اهمیت سیستم های بازرسی در مرز ها

سیستم های حفاظت مانند تجهیزات بازرسی اشعه ایکس یا x-ray می توانند در ایجاد این هماهنگی و افزایش حفاظت بسیار مؤثر باشند؛ چرا که به مراکز مرزی پشتوانه اطلاعاتی مورد نیازشان را ارائه می کند، به ویژه زمانی که منابع کم هستند و زمان از حساسیت بالایی برخوردار است. برای مثال، این تجهیزات بازرسی می توانند کالاهای قاچاقی نظیر مواد مخدر، مواد منفجره یا اسلحه را به آسانی و به سرعت تشخیص دهند. راهکارهای موبایلی نیز می توانند به سرعت راه اندازی شوند تا لایه اضافه تری از حفاظت فیزیکی را در هر جا و هر زمانی که نیاز داشته باشید، در اختیارتان قرار دهد.

بیشتر بخوانید:   هایک ویژن    نصب دوربین مداربسته
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد