مجله تکنولوژِی / صنایع حفاظت تصویری / دوربین مدار بسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژِی / صنایع حفاظت تصویری / دوربین مدار بسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

دوربینهای پوشیدنی و قابل نصب بر روی لباس


دوربین پوشیدنی و یا همان دوربین های قابل نصب برروی لباس یکی از ابزارهای مدرن کارمندان پلیس در سراسر دنیا به حساب می آید که در سال های اخیر حرف و حدیث های زیادی در خصوص استفاده از این تکنولوژی میان کارشناسان در سراسر دنیا شکل گرفته است. درگیری مستقیم پلیس با مجرمان هر از چندی باعث بروز حوادث ناراحت کننده ای برای نیروهای خدوم پلیس و بالعکس گاهی نیز باعث سواستفاده از قدرت علیه شهروندان بیگناه می شود. بنابراین وقتی در یک صحنه درگیری تنهاپلیس و متهم به جرم حضور دارند وجود عامل سومی به نام دوربین های قابل نصب بر روی لباس پلیس می تواند شفافیت آنچه در آن لحظه اتفاق می افتد را برای مراجع قضایی افزایش دهد و باعث شود عدالت به شکل بهتری جاری شود.

امروزه تعدادی از کمپانی های حفاظتی به تولید و ارائه دوربین پوشیدنی و قابل نصب بر روی لباس می پردازند که بسیاری از آنان عملکرد بسیار خوبی در این زمینه از خود نشان داده اند. اما تنها نصب و راه اندازی یک دوربین روی لباس، تضمین کننده نتیجه عالی و بی نقص نخواهد بود. در این مطلب به برخی از نکات کلیدی در خصوص دوربین های قابل نصب بر روی لباس ها اشاره می کنیم تا این موضوع را از جوانب دیگری نیز بررسی کنیم:

احراز هویت چند عاملی

معمولاً خواسته اصلی از راه اندازی دوربین های پوشیدنی، دستیابی به ویدئوهایی با کیفیت از حوادث غیر مترقبه است. با این حال، عوامل مهم تری نیز در خصوص دوربین های پوشیدنی وجود دارد که باید مد نظر قرار گیرد. اصل اول در این خصوص این است که امنیت ویدئوهای دوربین هایی که نصب شده اند باید به شکلی تامین شود، ویدئویی که دوربین تولید می کند، اگر امنیت داده نداشته باشد، هیچ فایده ای نخواهد داشت.

بنابراین کارشناسان معتقدند که حداقل یک فرآیند احراز هویت دو عاملی باید در نظر گرفته شود تا دسترسی به ویدئوهای ثبت و ضبط شده را کنترل کند. برای مثال پسورد، سؤالات تستی مخصوص پرسنل، سیستم های کارتی، سیستم های بیومتریک (مانند اسکنرهای اثرانگشت و شبکیه چشم) و توکن هایی که کد های احراز هویت را در بازه زمانی از پیش تعیین شده تغییر می دهند (معمولاً هر 60 ثانیه)، همه این موارد برای این منظور کاربردی و مفید هستند.

ذخیره سازی بر پایه ابر

بعد از مطمئن شدن از امنیت دسترسی به ویدئو های ضبط شده توسط دوربین پوشیدنی ، اقداماتی برای سیستم ذخیره سازی ضروری است. هر چه کاربرد دوربین ها بیشتر شود منطقا ویدئوی بیشتری تولید می شود و این یک چالش مهم برای ذخیره سازی تصاویر را بوجود می آورد. کارشناسان حوزه امنیت معتقدند که در چنین شرایطی یک سیستم ذخیره سازی مدیریت شده بهترین گزینه است.

به طور کلی استفاده از سیستم های ذخیره سازی مدیریت شده ( مانند سیستم های ابری) نسبت به راه اندازی و مدیریت حافظه جزء به جزء کاربرد بهتری دارد و هزینه های نهایی این سیستم ها نیز کمتر است. اما در این خصوص یک هشدار مهم را نیز باید به همه سازمان ها تاکید کنیم : مطمئن شوید که سرویس ارائه شده، امنیت بالایی داشته باشد و دسترسی ایمن را برای شما تضمین می کند.

دوربین پوشیدنیبیشتر بخوانید:  تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته

 سیاست شفاف نگهداری ویدئو

بعد از وقوع یک حادثه سوال اصلی این است که ویدئو های ذخیره شده تا چه مدت باید در سیستم باقی بمانند؟ وقتی از یک سیستم ابری برای ذخیره سازی ویدئو ها استفاده می شود می توانید در مواقع حساس و ضروری ویدئو های مهم را در یک درایو DVD یا یک هارد اکسترنال یا USB ذخیره کنید و سپس اطلاعات باقی مانده و غیر ضروری را از روی سرورهای خود پاک کنید. در مرحله بعد دستگاه های ذخیره سازی خارجی می توانند به صورت طبقه بندی شده نگهداری شوند.

بعضی از مجموعه ها و مراکز، ترجیح می دهند از ویدئو، روی سرورهای خودش بکاپ بگیرند؛ حتی بعد از اینکه ویدئو در مدرک مورد نظر قرار گرفت؛ هدف از این کار، کاهش فشار حافظه است. به چنین مجموعه هایی پیشنهاد می شود تا سیاست حفظ و نگهداری خوب و مناسبی را تعریف کنند در برخی موارد ممکن است ویدئو های شما به دلیل عدم انتخاب یک سیاست نگهداری درست در سرور ها پاک شود.

ویرایش ویدئو

حفاظت از ویدئوهایی که توسط دوربین های پوشیدنی در محل وقوع جرم ضبط می شود شاید مهمترین مرحله استفاده از این تکنولوژی به حساب آید. در صورتی که هر شخصی به راحتی به منابع این ویدئو ها دسترسی داشته باشد و بتواند آن ها را ویرایش کند عملا شما هیچ قدمی در جهت امنیت و بهبود شرایط زیست شهروندان بر نداشته اید. بنابراین بهترین راهکار تنظیم دستور العمل هایی برای ویرایش این ویدئو ها هست و در نتیجه منطقا بهترین راهکار نیز این است که هیچ شخصی در هیچ شرایطی امکان ویرایش ویدئو ها را نداشته باشد.

نکته نهایی درخصوص دوربین پوشیدنی این است که اقدامات حفاظت از تصاویر ضبط شده باید مطابق با فناوری های روز دنیا ارتقا یابد در غیر این صورت با دسترسی غیر مجاز افراد به این منابع مواجه می شوید که صدمات جبران ناپذیری به سازمان ها وارد می کند. اگر چه جلوگیری تام و تمام از دستکاری ویدئو ها غیر ممکن است اما با ایجاد بسترهای امنیتی مناسب می توان تا حد امکان از این مسائل به شکل غیر قانونی جلوگیری کرد. تیم های امنیت سایبری و همچنین سیستم های امنیت فیزیکی سازمان های به یک شکل منسجم باید با هم همکاری کنند تا در مقابل چنین تهاجم هایی از بیرون جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید:   هایک ویژن    نصب دوربین مداربسته
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد