مجله تکنولوژِی / صنایع حفاظت تصویری / دوربین مدار بسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژِی / صنایع حفاظت تصویری / دوربین مدار بسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

پیشرفت تکنولوژی دوربین مداربسته شگفت انگیز است!

خلاقیت های دوربین مداربسته شگفت انگیزند. در هیچ زمانی خلاقیت های بکار رفته در دوربین مداربسته و صنعت سیستم نظارت تصویری همانند امروز مترقی و شگفت انگیز نبوده است. مطمعنا همچنان این روند ادامه خواهد یافت و روز به روز رقابت ها شدت خواهد یافت. اما معایب بسیاری نیز در رقابت بر سر این خلاقیت ها وجود دارد که درک این تفاوت ها و خلاقیت ها را مهم تر می کند.

بسیاری از متخصصان در صنعت سیستم نظارت تصویری می گویند که دوربین مداربسته تنها یک کالا بحساب می آید. این اشتباه است زیرا کالاها لوازمی هستند که تقریبا در تولید ثابت بوده و کوچکترین و کمترین تمایز ممکنی در انواع آنها بوجود می آید. درصورتی که عکس این ویژگی همیشه در صنعت دوربین مداربسته صادق بوده است.

مثالهای خارق العاده ای از خلاقیت:

مهم است به یاد بیاورید که چقدر صنعت سیستم نظارت تصویری از 5سال پیش تا به امروز تغییر کرده است و همچنان هم بی وقفه در حال پیشرفت است.

5سال پیش :
  • قابلیت WDR واقعی بسیار محدود و تکنولوژی گرانی به حساب می آمد. قبول ندارید؟ با چرخی کوچک در اینترنت کاملا متوجه می شوید! بهترین دوربین مداربسته که آن روزها با این قابلیت گرانقیمت در بازار موجود بود امروزه دوربینی بسیار عادی از حیث تکنولوژی بحساب می آید.
  • قابلیت کار در نورکم در دوربین مدار بسته ها بسیار ضعیف بود.
  • بکار رفتن منبع نور دید در شب(IR) بسیار محدود و نادر بود. اما امروزه اکثر شرکت های تولید کننده دوربین مدار بسته، در اکثر محصولات توانایی دید در شب را بشکلی همه گیر ارائه می دهند.
  • مصرف پهنای باند دوربین مداربسته وحشتناک بالا بود. روش های کد گذاری و فشرده سازی حتی قابل تصور هم نبود.
  • تکنولوژی آنالوگ درواقع ازبین رفته بود! اما الان با ظهور تکنولوژی HD آنالوگ و دوربین مداربسته هایی با رزولوشن حتی بالاتر، جان دوباره ای گرفته است.
  • قابلیت ONVIF بسیار ضعیف بود در صورتی که امروزه در تنظیمات و پخش درلحظه تصاویر، قابلیت ONVIF عموما بسیار خوب عمل می کند.

کیفیت تصاویر بسیار بهتر، مصرف پهنای باند بسیار کمتر و بهینه تر، سهولت بسیار بیشتر در ادغام محصولات و راهکارها، ویژگی های دیگری است که می بایست به آنها هم اشاره می شد.

پیشرفت های سال گذشته

حتی اگر به دورترها نگاه نکنیم و تنها سال گذشته را در نظر بگیریم، پیشرفت های قابل توجهی در عملکرد دوربین مداربسته بوجود آمد که عبارتند از : افزایش قابلیت کار در نور بسیار کم،  کاهش قابل توجه مصرف پهنای باند با توجه به کدهای فشرده سازی هوشمندتر. ضمن اینکه دسترسی بهتر و گسترده تری برای دوربین مداربسته 4K/ 12 مگاپیکسلی در بازار صنعت سیستم نظارت تصویری بوجود آمد.

و اینگونه سال شگفت انگیز دیگری با خلاقیت های دوربین مداربسته رقم خورد.

رقابت غیرواقعی بر سر قیمت

بی شک با وجود تمام این خلاقیت ها مشکلاتی نیز وجود دارد، بعضی از شرکت های بزرگ چینی در کاهش قیمت محصولات تمام تلاش خود را می کنند تا با بیشترین سرعت ممکن، کمترین قیمت ها را ارائه دهند.

متعاقبا قیمت های پایین تر برای مصرف کنندگان دلچسب تر است و تا زمانی که این روند پایدار باشد می تواند برای یک صنعت هم خوب باشد.

اما متاسفانه اینطور نیست! سرمایه گذاری های کلان چین بر روی دوربین مداربسته بواسطه خرج مبالغ بسیاری در زیرساخت ها / هزینه های محرک باعث ایجاد یک حباب قیمتی شده است که شرکت های وابسته به واسطه آن بتوانند محصولاتشان را با قیمت های پایین و عملا غیرواقعی بفروش برسانند. عواقب این اقدام بازیگران کوچک این صنعت را برای حفظ بقا به سمت کاهش قیمت محصولاتشان حتی فراتر از آنچه که امروز میبینید پیش خواهد راند.

کسی نمی داند این روند تا کی ادامه خواهد یافت. نهایتا صنعت بشکل دردناکی مجبور به اصلاح این روند خواهد افتاد.

اما در نظر داشته باشید که خلاقیت های دوربین مداربسته و سیستم نظارت تصویری همچنان در حال رشد برای رسیدن به جایگاه بسیار بالایی است. با کمترین تصور ممکن از تغییرات ظاهری و طراحی و کاربرد محصولات در آینده، مطمئنیم در آینده نزدیک خیلی بهتر از امروز با نگاه به گدشته از روند تکنولوژی شگفت زده خواهیم شد.

1.      PoE در دوربین مداربسته

2.      عملکرد سیستم کنترل دسترسی

3.      پردازش تصویر یا VCA در دوربین مداربسته

4.      دوربین مداربسته تحت شبکه نسبت به دوربین مداربسته آنالوگ

5.      انتخاب هارد دیسک دوربین مداربسته

6.      لنز دوربین مداربسته

7.      دوربین مداربسته دید در شب

8.      قابلیت تعقیب هوشمند در دوربین مداربسته

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد